Esport

Je li novi God of War zaista dobar koliko se priča?

God of War u Index PlayStation Roomu Luka Šangulin / Index

HIPERPRODUKCIJA u industriji videoigara postavila je nove standarde. Igre izlaze kao polugotovi proizvodi, a nekoliko mjeseci kasnije izlaze i kvalitetne kopije istih igara. Redom multiplayer naslovi fokusirani oko beskonačnih sati igranja dok se ne pojavi nova trendi igra, a zarada se ostvaruje putem mikrotransakcija u igri. Svemu tome prkosi novi God of War. Ne samo da prkosi industriji, nego i vlastitoj franšizi, i to u svemu, osim u kvaliteti. 

>>God of War: igre zbog kojih sam se vratio PlayStationu

 

God of War je bez premca jedan od najvažnijih i najboljih serijala na PlayStation konzolama. Od samog početka standard u franšizi je postavljen iznimno visoko, a u rijetkim slučajevima, gotovo nikad, od njega se nije odstupalo. Posljednji God of War ide korak dalje. Jedan je to od rijetkih slučajeva kada i igra odraste i to u dobrom smislu. Rekordna prodaja i fenomenalne reakcije kritike to potvrđuju.

Bez da kvarimo glavnu priču, držat ćemo se samo osnovnih smjernica i nećemo otkrivati previše, ali objasnit ćemo vam zašto God of War ne smijete preskočiti. Neovisno o tome jeste li već upoznati sa serijalom ili ne, igra će vam biti jednako impresivna. Ono što se mijenja je odnos igrača prema Kratosu i njegovom sinu Atreusu, koji je ujedno i najveći novitet u serijalu i centrala točka čitave igre.

Screenshot: God of War

Kratos i sin nadopunjavat će se kroz čitavu igru tijekom svojih avantura inspiriranih nordijskom mitologijom, što je zapravo iznimno hrabar korak SIE Santa Monica Studia koji stoji iza igre. Kratos je dosad bio sam, kao što i priliči antijunaku koji je nosio titule poput Ghost of Sparta i God of War. Atreus čitavoj priči daje jedan novi segment. On inteligencijom nadopunjava Kratosovu silu te time produbljuje njegov karakter. Dvojac je nevjerojatno dobro integriran u priču koja će se odvijati pred vama tako da ćete ubrzo zaboraviti da se radi o igri. Kao da se sve u njoj nalazi s razlogom. Dojam kvare tek određeni indikatori na predmetima i protivnicima, ali i oni imaju očitu svrhu. Svijet nije otvoren, ali ostavlja dovoljno prostora za istraživanje i popratne zadatke da to nećete ni primijetiti. 

Odnos Kratosa i Atreusa se razvija tijekom igre, kao što se razvijaju i njihove sposobnosti. Naravno, ne radi se o tipičnom odnosu između oca i sina, ali svatko će u njemu pronaći poveznicu iz stvarnog života. Kratos će tako pokušati od sina napraviti bolju osobu nego što je on sam, a koliko će mu metode biti uspješne, tumačit će svaki igrač za sebe. Glavna priča igre također je zrelija nego ona prijašnjih godina, tako će puno godina nakon osvete nad grčkim bogovima Kratos živjeti u Midgardu sa sinom, a igra počinje sa smrću njegove druge žene Faye, kojoj će suprug i sin željeti ispuniti posljednju želju. Iako plemenit cilj, nova je to smrt bliskih osoba Kratosu, ali ovoga puta s njom se nosi na drugačiji način.

Screenshot: God of War

Gameplay je puno manje obilježen klasičnim hack and slash elementima zbog kamere koja borbe čini boljima i zanimljivijima, ali i zahtjevnijima, a tu je i Atreus s kojim možete upravljati s tipkom na kontroleru. Međutim, brutalnosti ne nedostaje. Kratos barata s magičnom sjekirom Leviathan Axe. Možda nije efektna koliko i Blades of Chaos iz prijašnjih naslova, ali i stariji igrači će je zavoljeti s vremenom. Slagalice i mozgalice dio su igre, a vi ćete odlučivati hoćete li ih rješavati uz pomoć Atreusa ili ćete koristiti čistu silu. Nama je najbolje odgovarala kombinacija. Sve fizičke prepreke neće biti jednostavne za prijeći i povremeno ćete se naći u "A gdje sad?" situaciji, ali upravo takve finese izdvajaju God of War igre od onih u kojima bezumno režete protivnike. 

Screenshot: God of War

Na PlayStation 4 Pro konzoli igra je tekla besprijekorno i izgledala apsolutno prekrasno. Toliko dobro da će impresionirati i obične laike. Svijet je također vrlo impresivan, a s njegovim svojstvima upoznavat će vas Atreus kroz igru. Svega nekoliko dana od pokretanja PlayStation Rooma u redakciji, God of War stekao je brojne poklonike na Indexu, a koliko je igra dobra, potvrđuje i to što većina uživa i u samom gledanju. Ovo nije jedan od onih slučaja kada masovni hype ispadne potpuno promašen i uskoro zaboravljen. God of War je nešto što bi trebao odigrati svaki zaljubljenik u videoigre. 

>>IMAJU LI INDEXOVI NOVINARI NAJBOLJI POSAO NA SVIJETU? Otvorili smo PlayStation Room!

Video: Sanja Padjen

Pročitajte više