Esport

Predsjednik Juventusa želi Superligu kao odgovor na Fortnite i League of Legends

Foto: EPA-EFE

PREDSJEDNIK Juventusa Andrea Agnelli smatra kako su Juventusu i europskom nogometu novi konkurenti Fortnite, League of Legends te esport općenito. Zato predlaže Superligu, novo natjecanje, kao odgovor na esport koji prate milijuni mladih. 

"Ne budemo li progresivni, štitimo sustav koji više ne postoji, sustav koji se sastoji od domaćih utakmica koje ne zanimaju našu djecu", rekao je Agnelli kao predsjednik Udruženja europskih nogometnih klubova (ECA) na Leaders Weeku u Londonu. 

"Treba pogledati generaciju Z i promisliti da će nam konkurencija u budućnosti biti esport i Fortnite. Europski nogomet i dalje će biti relevantan sport za pet godina, ali moramo razmišljati i kako će stvari izgledati za 20 ili 30 godina."

Agnelli zato predlaže Superligu, transformaciju Lige prvaka te dodavanje još jednog natjecanja nižeg ranga od Europa lige. Kroz sustav bi bilo moguće napredovanje timova u viši te ispadanje u niži rang. Tako priča da europska nogometna elita želi sebe dodatno zaštiti od konkurencije i uzeti još više novca dobiva novi zaplet. Veliki godišnji rast esporta ukazuje na to da će uskoro biti konkurencija i nogometu. 

U tome se slaže i većina stručnjaka, a jedino pitanje koje ostaje je kada će se to točno dogoditi. Međutim, do promjena u Ligi prvaka neće doći sigurno do 2024. jer je struktura natjecanja unaprijed dogovorena za pet godina. 

Sličnu je zabrinutost u siječnju izrazio izvršni direktor Liverpoola Peter Moore, koji smatra da nogomet kod mlađe publiku gubi bitku protiv Fortnitea. Moore je radio u Sega of America i EA Sportsu te je vrlo dobro upoznat s trendovima u gamingu. Tvrdi da je teško očekivati da će mladi muškarci, milenijalci i generacija Z sjediti 90 minuta ispred televizora, koliko traje nogometa utakmica, a rješenje vidi u tome da se klubovi tehnološki razvijaju i budu prisutniji u digitalnom okružju. 

Liga prvaka i Euro 2020. imaju vlastite esport inačice, jedni eFootball PES 2020, a drugi FIFA-u 20. Pokazatelj je to da i UEFA ozbiljno shvaća esport. Tranziciju je prošla i većina američke četvorke, NBA, NFL i NHL te nedostaje samo MLB. Nedavno je tako objavljena i procjena da svaki dan MLB izgubi dva navijača, a rodi se novi fan esporta.

Preko bare stručnjake također muči to što mlađa publika nije zainteresirana za duge utakmice, kao primjerice one u NFL-u, za vrijeme kojih mogu odigrati 10-ak partija Fortnitea. Prihvatili su činjenicu da im baza fanova stari, a jedno od rješenja kako privući one mlađe je kroz gaming i esport pa sada imaju vlastita esport natjecanja u službenim sportskim simulacijama. 

Bivši UFC-ov prvak Demetrious Johnson smatra da je esport već popularniji od mješovite borbe. Formula 1, biciklizam, košarka, bejzbol, tenis i većina drugih sportova shvatili su esport kao buduću konkurenciju za publiku i njenu potrošnju. Nogomet nije iznimka. Veliki nogometni klubovi već imaju vlastite esport ekipe. Nedavno je svoj ulazak u esport najavio i Futsal Dinamo, dok GNK Dinamo organizira FIFA turnir. 

Godinama su u esport kompanije dolazili stručnjaci iz sportske industrije, velikih kompanija i klubova. U idućim godinama sportske će kompanije zapošljavati ljude iz esporta kako bi implementirali određene modele koji su se pokazali uspješni u toj mladoj industriji. Problem je u tome što se promjena formata natjecanja čini tek kao jedan od koraka. 

Puno je izazova pred sportom želi li odgovoriti na esport. Recimo, ligaški esport sustavi uglavnom završavaju doigravanjem, tako nema poznatog pobjednika natjecanja dva mjeseca prije završetka prvenstva. Sadržaj je i dalje besplatan i dostupan gotovo svima, bilo kada, bilo gdje, bez principa plati pa gledaj. Igrači su involvirani u natjecanja kroz brojne sadržaje implementirane u same igre, mogu u virtualnom svijetu prikazati pripadnost, podržati tim ili igrača donacijom ili kupnjom određenog digitalnog dobra, a cijeli sustav je iznimno interaktivan. 

Profesionalni gameri naviknuti su na online komunikaciju, direktno na Redditu i streamovima komuniciraju sa svojim fanovima, esport kompanije puno adekvatnije koriste društvene mreže i ostale platforme nego što to čini većina sportskih klubova. A to je tek početak. Gamerima je to prirodno i vjerojatno sportu nikad neće biti.


 

Pročitajte više