Tri razloga zbog kojih UFC vrijedi poput Star Wars franšize

Foto: Getty Images/Guliver Image

PRODAJA UFC-a grupi investitora najveći je transfer u povijesti sporta. Ugledna MMA promocija prodana je za nevjerojatne 4 milijarde dolara. To je otprilike iznos na koji je procijenjena “Star Wars” franšiza, stoga ne čudi što su mnogi ostali iznenađeni svotom novca koju su u konačnici izvukli Dana White i braća Lorenzo i Frank Fertitta.

Za sve one koji su šokirani tim iznosom, ugledni borilački portal MMAJunkie je ponudio tri razloga zbog kojih je cijena UFC-a toliko visoka.

1. Prilika da kupite cijeli sport, a ne samo kompaniju

MMAJunkie navodi kako jedan prosječni NFL tim košta oko 2 milijarde dolara, ali da bez obzira na to koji kupite, vi i dalje posjedujete samo jedan od 32. S druge strane, kupnja UFC-a vam daje mogućnost da kontrolirate cijeli sport. Naravno da postoje i uvijek će postojati organizacije koje će pokušati konkurirati UFC-u. Tu prije svega mislimo na Bellator MMA, ali odavno je UFC pokazao kako je daleko najveći i najozbilniji igrač na ovom tržištu.

Dodatni plus je to što će vlasnike dočekati pripremljeni teren u kojem će, više – manje, moći sami raditi što god požele.

2. Pregršt kvalitetnog digitalnog sadržaja

Drugi razlog pronađen je u kvaliteti i kvantiteti digitalnog sadržaja na kojem UFC sigurno ne štedi sredstva. Danas se brojni fanovi upravo oslanjaju na ovu vrstu sadržaja doživljavajući UFC-ov Fight Pass kao svojevrsnu inačicu Netflixa za ljubitelje slobodne borbe. Ovo je dobar zalog za budućnost u kojoj će sportski fanovi biti sve udaljenijih tradicionalnih televizijskih modela.

Ovakav princip rada koji nam nudi nepresušne izvore digitalnih materijala je pravi mamac za oglašivače koji će s lakoćom pronaći svoje mjesto u nekom od njih.

3. Publika i globalni potencijal

MMAJunkie navodi kako je kupnja UFC-a poput preuzimanja totalne kontrole nad značajnim milenijskim tržištem, dobrim dijelom i zbog relativno mlade publike koja je sklonija prihvaćanju promjena za razliku od fanova nekih tradicionalnijih sportova. Samim time postoji jedan veliki potencijal za dodatni globalni rast, a to je novim vlasnicima posebno zanimljiva stavka, jer bi njihovi kineski partneri mogli proširiti promociju na još uvijek nedovoljno istraženo azijsko tržište.

Pročitajte više