Čović: Javni prijevoz dnevno košta oko četiri milijuna kuna

Foto: Arhiva

ZAGREBAČKI Holding i dalje akumulira gubitke, a rak rana ostaje ZET čiji će gubitak zaključno s 2012. godinom premašiti 1,3 milijarde kuna. "Javni prijevoz dnevno košta oko četiri milijuna kuna", rekao je šef Holdinga Ivo Čović, predstavljajući izvješće o radu Holdinga za 2012. godinu.

"Građani i gospodarstvo kupnjom pokaza za svoje radnike uplate milijun kuna. Proračun da dva velika milijuna, ali jedan milijun dnevno nedostaje. Analiza govori da imamo veliki problem s financiranjem javnog prijevoza. Da stvar bude gora, baš u tom segmentu iz proračuna se izdvaja ogroman iznos sredstava za povlaštenu, odnosno besplatnu vožnju, ali ne izdvaja se iz proračuna, nego se izdvaja od ovih naših 200 milijuna koje nismo dobili", ističe Čović.

Čović je pobrojao pet najvažnijih problema s kojima se Holding bori, poput neusklađenosti prihoda i rashoda u javnom prijevozu, upravljanja sportskim objektima, neefikasno investiranje i neučinkovito upravljanje imovinom, kao i visoki troškovi osoblja koji iznose više od 50 posto ukupnih troškova. No, iako su im subvencije na godišnjoj razini smanjene, gubitci se ipak polako smanjuju, kaže Čović.

"Drugačijom politikom financiranja javnog prijevoza, mi bi mogli vrlo lako i preko noći, nadam se da ćemo tijekom ove godine jer mi ćemo vam vrlo brzo uputiti zahtjev za rebalansom, dovesti javni prijevoz da ne bude generator gubitaka jer imamo putnike i nova vozila, imamo potrebu za javnim prijevozom, a stvaramo gubitke. To je samo pitanje promjene odluka", naglasio je Čović.

U ime kluba zastupnika HDZ-a, Danira Bilić istaknula je kako već godinama slušaju o gubitcima Holdinga i planiranim potezima, no da se ništa konkretno ne radi.

"Građani jedva čekaju mjere koje će promijeniti negativne trendove i rezultirati pozitivnim rezultatima, no rezultati su uvijek isti, ovo je neizdrživo i promjene su potrebne", kaže Bilić.

"Činjenica je da to slušamo već godinama i izgleda mi da ćemo slušati još godinama. I to znači samo jedno, da je očito, govorim samo činjenično, jedini način da se povećaju prihodi povećanje cijena, a vidjeli smo da ovo dosadašnje nije ni blizu dovoljno. Ili subvencije Grada koje bi onda na tom području trebale napraviti nekakve promjene", ističe Bilić.

Njezina stranačka kolegica Margareta Mađerić upozorila je i kako se dugovi ne mogu smanjiti kad su ub Holdingu konstantno nova zapošljavanja, a kupuju se i skupi automobili.

"U Zagrebačkom holdingu i dalje se zapošljava. Posljednja dva mjeseca u direkciju je došlo novih pet zaposlenih i to ne putem internog natječaja i ne iznutra, već izvana i bez natječaja. Slična situacija je i u podružnicama. To je ono što nije dobro. Dakle, mi imamo situaciju da je holding u velikim gubicima i pitanje je kako ćemo to riješiti u budućnosti", upozorila je Mađerić te dodala:

"Holding ne smije gubitke rješavati povećanjem cijena i preko leđa građana".

Pročitajte više