Gdje je Čačićeva budućnost - u zatvoru ili na Markovom trgu?

U PETAK u devet sati u mađarskom Kapošvaru počinje posljednje ročište u slučaju koji će odlučiti sudbinu prvog potpredsjednika hrvatske Vlade Radimira Čačića. Nakon ročišta, sutkinja će donijeti odluku. Očekuje se da to bude oko ili iza podneva. Tada ćemo znati što će biti s Čačićevom političkom budućnošću. Presuda će naravno biti nepravomoćna.

Podsjetimo, Čačić je skrivio prometnu nesreću 8. siječnja 2010. godine. Tek četiri dana kasnije javnosti je poslao kratko priopćenje:  "Dana 08.01. na autocesti za Budimpeštu zbog izrazito nepovoljnih uvjeta koji su taj dan vladali na cesti, kiše, skliskog kolnika i iznenadne guste magle uzrokovao sam prometnu nesreću. U nesreći su ozlijeđeni putnici automobila koji je vozio ispred mene bez svjetala za maglu. Nažalost, danas sam neslužbeno obaviješten da je jedan od putnika preminuo u bolnici. Vozio sam sporijom trakom bez ikakvog utjecaja alkohola".

Dva tjedna kasnije, stigla je još jedna loša vijest iz Mađarske. 82-godišnjakinja koja je ozlijeđena u nesreći preminula je u bolnici. Čačić je opet javnost obavijestio priopćenjem: "Kako sam hrvatsku javnost obećao izvijestiti o svim novim materijalnim činjenicama vezanim uz nesreću koju sam uzrokovao dana 8. siječnja, na autocesti prema Budimpešti, ovim vas putem obavještavam kako sam danas neslužbeno saznao da je nažalost putnica (82) iz drugog automobila preminula".

U nesreći su poginuli 60-godišnji Gyorgy Liptak i majka njegove supruge 82-godišnja Imrene Antal.

Što se uopće dogodilo? Ne zna se niti danas - vještaci nisu složni

Prema podacima koje je tada uspio prikupiti Index, čini se kako je do tragičnog događaja doveo splet nepredviđenih okolnosti. Čačić tog jutra nije planirao put u Budimpeštu, ali iznenada mu je, tvrde njegovi prijatelji, uletio poslovni sastanak kojeg nije mogao odgoditi. Umjesto planiranog vikenda sa suprugom u Kranjskoj Gori, Čačić je tako sjeo u automobil i zaputio se prema Mađarskoj. Inače bi ga u takvoj situaciji vozio njegov službeni vozač, ali on je dobio produženi vikend povodom blagdana Sveta tri kralja. "Ratko nije želio maltretirati Branka na njegov slobodan dan pa je zato sam sjeo u automobil", ispričali nam Čačićevi bliski prijatelji.


Neki su mediji objavili kako tog jutra na cesti uopće nije bilo magle i ustvrdili da je Čačić nesreću izazvao jer je vozio znatno brže od dozvoljene brzine. No, to je kontradiktorno s policijskim zapisnikom koji je Čačiću dostavljen. U njemu se navodi kako Čačić "nije prilagodio brzinu uvjetima na cesti", ali da su uvjeti tog jutra navodno bili katastrofalni.

"On se niti ne sjeća koliko je brzo vozio, ali riječ je o brzini koja je sasvim normalna za autocestu, ispod ograničenja. Uvjeti su bili ekstremni, na nekim je mjestima magla bila vrlo gusta, a na drugim je mjestima uopće nije bilo", pričaju nam osobe bliske šefu HNS-a koje također tvrde kako se tog dana na toj istoj autocesti dogodilo čak šest lančanih sudara.

Tijekom dosadašnjeg sudskog postupka mogla su se čuti dva drastično različita iskaza dvojice prometnih vještaka. Zoltan Lovasz, vještak kojeg je angažiralo tužiteljstvo, na prvom ročištu kazao je da je Čačić vozio 145 do 150 kilometara na sat, a njegov kolega Mihally Rektor, koji je svjedočio u nastavku suđenja, zaključio je da je brzina bila između 125 i 135 kilometara na sat.

S obzirom da su oba vještačenja bila prilično manjkava, odnosno sadržavala obilje pretpostavki i otvorenih pitanja, sud ih je odlučio ponovno saslušati prije tjedan dana. Lovasz je ponovo ustvrdio kako je Čačić vozio brzinom do 150 kilometara na sat. Pojasnio je kako je to izračunao matematičkim modelom na osnovu deformacije automobila no napomenuo je i kako je kod takvih izračuna jako bitan kut sudara. Stoga nije opovrgnuo ni mišljenje drugog vještaka, Mihallyja Rektora, koji je naveo da je Čačić vozio manjom brzinom, između 125 i 135 kilometara na sat.

Osim što se ne mogu dogovoriti oko Čačićeve brzine, vještaci ne znaju ni bi li putnici iz Škode u koju je udario Čačićev Chrysler preživjeli da su bili vezani sigurnosnim pojasevima. Sigurni su jedino u to da vezani nisu bili, jer su ispali iz automobila. Rektor je naveo i kako kobne ozljede nije izazvao direktan sudar, već su putnici stradali prilikom udara Škode u zaštitnu ogradu.

Maksimalna kazna je pet godina zatvora!

Ukoliko bude proglašen krivim, Radimiru Čačiću prijeti zatvorska kazna u trajanju od jedne do pet godina zatvora. Naime, prema mađarskom Kaznenom zakonu, osoba koja skrivi nesreću u kojoj netko smrtno strada ili zadobije teške tjelesne ozljede kažnjava se zatvorskom kaznom u trajanju od jedne do pet godina. Ukoliko zaista bude osuđen na zatvorsku kaznu, Čačić će najverojatnije istu odslužiti u Hrvatskoj.

Veteran prometnih nesreća: Čačić je sasvim slupao tri automobila

Čačić je u svojoj vozačkoj karijeri već ranije imao čak tri "totalke"! Prvu je prometnu današnji šef narodnjaka, koji je vozački položio u svibnju 1967. godine, preživio 1974. kada je slupao Alfu Romeo Giuliju, vrlo atraktivni sportski automobil. Čačić je tada zaspao na spoju između Vinkovaca i autoceste i nekoliko se puta prevrnuo.

Drugi put je uništen Čačićev Audi A4 na kojega je u travnju 1999. godine na cesti Šemovec - Orahovica naletjela miješalica i potpuno smrskala stražnji dio automobila.

Treću je ozbiljnu prometnu Čačić imao 2003. godine kada je na nadvožnjaku prije skretanja za Vrbovec, između Varaždina i Zagreba, zbog pada tlaka ostao bez svijesti, te se zabio u zadnji kotač šlepera. Ovoga puta totalno je slupao Audi A8. Iz sva tri sudara je izašao bez i jedne ozbiljne ozljede.

Nekoliko manjih nezgoda

Manju prometnu nesreću Čačić je imao i 2002. godine kad je Volvom udario kombi na varaždinskom Trgu slobode i nastavio se voziti kao da se ništa nije dogodilo. Nedugo zatim ga je zbog nesreće policija zaustavila u Novom Marofu, a on se pravdao kako ništa nije osjetio.

Lakšu prometnu nezgodu skrivio je i u prosincu prošle godine kada se svojim automobilom "očešao" o drugo vozilo kojim je upravljala jedna mlada vozačica. U dogovoru s njom ispunili su europski obrazac o nezgodi, stoga nije bilo potrebe za zvanjem policije. S obzirom da su to brzo saznali novinari, Čačić je opet morao slati javnosti objašnjenje.

Jedan prometni prekršaj Čačić je imao i kad je jednom prilikom kasnio na sastanak s Jadrankom Kosor pa je parkirao na Markovom trgu. Policajcu koji ga je upozorio da se to ne smije dobacio je da mu onda napiše kaznu.

Pročitajte više