HŽ se ispričao putnicima: Ako vam je vlak kasnio, tražite povrat novca

Foto: Bruno Konjević / Cropix

HRVATSKE željeznice ispričale su se zbog kašnjenja vlakova prošlog vikenda. "Iako ovakvih snježnih nanosa nije bilo od 1957. godine", kažu u HŽ-u te dodaju: "To nas ne opravdava". Dražen Ratković, direktor putničkog prijevoza obećao je da će onima koji su doživjeli materijalne štete zbog kašnjenja vlakova novac biti vraćen.

"Prvenstveno u skladu sa zakonom, jer kao što znate karta je ugovor o prijevozu i time su regulirani svi odnosi između korisnika i pružatelja usluga. Mi očekujemo da se svi zainteresirani jave u službu za reklamacije. Svaki slučaj ćemo, ako on nije zakonski reguliran i ako ima neke posebnosti, posebno izanalizirati", istaknuo je Ratković.

Vlakovi stari 30 godina

Osim što je snijeg napravio kaos u prometu, Ratković je istaknuo i da je stanje voznog parka, koji je na izdisaju, dodatno kumovao kašnjenju vlakova.

"Vagoni, lokomotive i vlakovi su nam prosječno stari 30 godina. Oni su u tih 30 godina revitalizirani, popravljani i modernizirani. Međutim njihov eksploatacijski vijek se bliži kraju. Jednostavno mi s pojačanim održavanjem, više ovakav vozni park ne možemo održavati bez velikih troškova", pojašnjava Ratković.

I u Sibiru, gdje je hladnije i ima više snijega, voze vlakovi, pa nema nema toliko kašnjenja", istaknuo je Ratković. Neminovno je da slijedi obnova pa je HŽ raspisao javni natječaj za nove vlakove.

"Do 2020. godine planira se nabaviti 145 vlakova, a do 2015. godine 44 vlaka. Taj broj vlakova je moguće nabaviti. Ova Vlada do kraja svog mandata želi samo ugovoriti 44 vlaka, a za dalje će, ovisno o mogućnostima nastaviti s tim", naglasio je Ratković.

Samo jedan nagibni vlak u funkciji

S velikom pompom 2003. godine pratili smo kupovinu osam super modernih nagibnih vlakova. "Danas je u funkciji samo jedan i to je zabrinjavajuće", ustvrdio je Ratković.

"Prema tim vlakovima bio je maćehinski odnos, neodržavani su, nisu se čak koristili ni garancijski rokovi i oni su devastirani. U funkciju ćemo ih vratiti do novog voznog reda, odnosno zapravo do ljeta", obećao je Ratković.

Kad će se karta moći kupiti preko interneta?

Još jedna stavka koja slijedi u ovom restrukturiranju je informatizacija i prodaja karata putem interneta.

"Prvenstveno ne možemo reći da u 21. stoljeću putem interneta ne možete kupiti kartu za vlak na Hrvatskim željeznicama. Na tome radimo i mislim da ćemo kroz nekoliko mjeseci taj problem riješiti", rekao je Ratković.

Propusti će se kažnjavati

Za kraj, direktor je pojasnio što se jučer dogodilo u Hrvatskom leskovcu kad je strojovođa izašao iz vlaka i ostavio putnike na čekanju.

"Jučer nije pogriješio strojovođa. Njemu je po zakonu istekla smjena i on više nije smio voziti po zakonu o sigurnosti u željezničkom prometu  i on je postupio ispravno. Oni koji su morali organizirati njegovu smjenu su pogriješili", naglasio je Ratković.

Smjena je došla, vlak je krenuo prema Zagrebu i stigao na odredište sa 124 minute zakašnjenja.

"Oni koji su napravili taj propust bit će adekvatno disciplinski kažnjeni. I u budućnosti će se to događati, a na nama je da maksimalno radimo da se takvi stvari izbjegnu", zaključio je direktor putničkog prijevoza.

Pročitajte više