Kako poslovati za vrijeme SDP-a: Samo preko Bardićke i Milanovića!

Foto: Željko Lukunić/Pixsell

ZORANU MILANOVIĆU i SDP-ovoj središnjici prisjela je ovoga vikenda Indexova priča o suradnji HEP-a i Rizol medije, agencije za PR i marketing poznate upravo po bliskosti s vladajućom strankom.

> Grljak: SDP nema omiljenu agenciju

Ivana Grljak, glasnogovornica Vlade, potpisujući se kao glasnogovornica SDP-a, Indexu je na tekst pod naslovom "HEP bez natječaja zaposlio SDP-ovu omiljenu PR agenciju" poslala reagiranje u kojem tvrdi da Socijaldemokratska partija Hrvatske nikad nije surađivala s agencijom Rizol media".

Milanović ne zna da njegova stranka surađuje s čovjekom koji mu je oženio rođakinju?

Tvrdnja je to koja nikako ne drži vodu. Nije nikakva tajna da je Rizol media bila angažirana na kampanji Rajka Ostojića, SDP-ovog kandidata za gradonačelnika Zagreba. Ostojićevu kampanju vodio je Tin Nuić iz Rizol medije, koji je ranije bio angažiran i na kampanji SDP-ovog predsjedničkog kandidata Ive Josipovića.

Sasvim sigurno Milanoviću ta činjenica nije mogla promaknuti, s obzirom da je 17. rujna 2009. stajao pokraj Josipovića, kada je ovaj predstavljao svoj izborni stožer. U stožeru je bio i spomenuti Nuić, kojeg Milanović zasigurno nije mogao previdjeti. Ipak se radi o čovjeku koji je oženjen za njegovu rođakinju Angelu Nuić (djevojačko Milanović).


Glasnogovornica Vlade Grljak, u reagiranju kojeg je Indexu poslala u ime SDP-a, također navodi da SDP nikad nije surađivao "niti s agencijom Rizol grupa koja se također navodi u tekstu". Da je Milanovićeva glasnogovornica tekst na koji je reagirala pročitala malo pomnije, vidjela bi da se u njemu ne spominje agencija Rizol grupa već Real grupa.

Kad ti treba reklama, zovi partnera Zinke Bardić

Za ovu agenciju Index nije ni naveo da ima poslovne odnose sa SDP-om, ali to ne znači da vladajućoj stranci nisu bliski po drugim linijama. U sastavu Real grupe se, naime, nalaze agencije Real media, Studio nexus i Plan art, koje marketinške usluge pružaju klijentima poput Basler osiguranja, B.neta, Lidla, Zagrebačke pivovare...

Kada je klijentima agencija iz portfelja Real grupe potrebna izrada televizijskih reklama, Real media i Studio nexus redovito surađuju sa zagrebačkom B produkcijom. Dobar dio reklama isporučenih klijentima Real grupe režirao je tako Predrag Ličina, partner Milanovićeve spin doktorice Zinke Bardić, te osnivač i direktor B produkcije.

Ličina je i sam bio poslovno povezan s SDP-om. U predizbornoj kampanji Milanovićeve stranke prije šest godina izradio je famozni spot s Jadrankom Puž, a surađivao je i sa SDP-ovom riječkom strujom pa tako potpisuje i spot kojim je birače uoči lokalnih izbora mobilizirao Vojko Obersnel.

Novac javan, ali troši se tajno

Ne čudi, međutim, što je Milanović svoju glasnogovornicu poslao da se distancira od Indexovih napisa. SDP-ova suradnja s podobnim PR-ovcima previše podsjeća na odnos kakvog je prema nekim firmama iz iste branše imao i vrh Sanaderovog HDZ-a.

Pritom treba napomenuti da je fokus priče na koju je SDP reagirao bio na činjenici da je HEP angažirao marketinške suradnike bez javnog natječaja, za kojeg kažu da zakonski nije bio nužan, kao i da zbog poslovne tajne ne žele otkriti koliko su ih koštale njihove usluge.

Ivan Matasić, član uprave HEP-a zadužen za javnu nabavu, objasnio nam je da detalje ove suradnje ne mogu otkriti zbog konkurencije; HEP Opskrba sada se ipak natječe na tržištu pa nije pametno firmama koje također pokušavaju pridobiti potrošače otkrivati pojedinosti svog marketinškog budžeta. S obzirom na background agencija koje je angažirao, Matasića smo pitali i je li bilo kakvih političkih pritisaka vezano za izbor HEP-ovih marketinških partnera. Tvrdi da o tome s nikim iz političkih krugova nije razgovarao.

Pročitajte više