Nadzorni odbor HŽ-a prihvatio program restrukturiranja: Koliko radnika je višak?

NA DANAŠNJOJ sjednici Nadzornog odbora Hrvatskih željeznica prihvaćen je program restrukturiranja te tvrtke, ali se u njemu ne spominje broj radnika koji će ostati bez posla.

U osnovnim smjernicama Programa restrukturiranja, koje još mora prihvatiti i Skupština, Nadzorni odbor predlaže da se do 30. rujna završi transformacija HŽ Vuče vlakova tako da se ona podijeli na HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo.

Gasi se i HŽ Holding

Do istog datuma trebaju se udjeli HŽ Infrastrukture iz HŽ Holdinga prenijeti na državu kako bi HŽ Infrastruktura poslovala kao samostalno poduzeće. HŽ Holding će nadgledati proces restrukturiranja, a tada bi Skupština, do kraja ove godine, trebala donijeti odluku o gašenju HŽ Holdinga, dok će ugovori o radu radnika u Holdingu biti preneseni na druga tri društva - HŽ Putnički prijevoz, HŽ Infrastrukturu i HŽ Cargo.


"Gašenjem HŽ Holdinga, osim HŽ Infrastrukture kao samostalnog poduzeća, na tržištu prijevoza ostaju poslovati dvije prijevozne tvrtke: HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo", piše u priopćenju iz HŽ-a. Predlaže se i da se do kraja godine TŽV Gredelj pripremi za podjelu na dva društva: društvo za tehničke servise održavanja i na društvo za novogradnju "koje će biti nositelj stvaranja budućeg konzorcija za tračničku industriju sa ostalim hrvatskim tvrtkama iz te industrije".

Ministar najavio 2 tisuće otkaza

"Nadzorni odbor je preporučio Upravi HŽ Holdinga da s nadležnim ministarstvima do kraja godine nađe model daljnjeg opstanka Željezničkog fonda kao jednog od modela zbrinjavanja organizacijskog viška radnika koji se do sada pokazao vrlo uspješnim", zaključuju iz HŽ-a te time potvrđuju da će u ovom restrukturiranju zasigurno biti onih koji će dobiti otkaz.

Nedavno je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić kazao da će iz HŽ samo ove godine otići oko dvije tisuće radnika od kojih će svi dobiti otpremninu od 120 do 150 tisuća radnika, što znači da bi Vlada za njih morala dati 300 milijuna kuna.

Pročitajte više