Pregledi u bolnicama: "Pacijenti su djelomično odgovorni za duge liste, ne dolaze na dodatne termine"

Ilustracija: Shutterstock

OKO 30 posto pacijenata ne odaziva se na dodatne termine programa skraćivanja bolničkih listi čekanja, a prosječno isto toliko pacijenta ne odaziva se niti odjavljuje redovne termine u kojima su naručeni, doznaje se od Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM).

Iako se na oftalmološki pregled u zagrebačkom KBC-u čeka i po šest mjeseci, proteklu srijedu čak 30 posto pacijenta nije došlo na redovni zakazani pregled kod oftalmologa.

Isto toliko ih se nije pojavilo ni poslijepodne u dodatnim terminima koje je Ministarstvo zdravlja otvorilo kako bi smanjilo liste čekanja. Osim toga, termini nisu otkazani iako su pacijenti s liste čekanja potvrdili da će doći nakon što su obaviješteni o novim terminima.

Dogovorene termine jednostavno se može otkazati telefonski ili preko internetskih stranica HZZO-a, pa takvi pokazatelji govore da su za dugačke liste čekanja dijelom odgovorni i sami pacijenti, kažu u KoHOM-u.

Također upozoravaju da se pojedini pacijenti, temeljem uputnice izdane od obiteljskog liječnika, naručuju u četiri bolnice na četiri različita termina za magnetsku rezonanciju i time oduzimaju mjesto drugima.

Obiteljski liječnici, okupljeni u KoHOM-u, kažu da više od godinu dana upozoravaju zdravstvenu administraciju na taj problem, no ništa se nije poduzelo na rješavanju pitanja neodgovornog ponašanja nekih pacijenata.

Pročitajte više