Sve prednosti i zamke on line kupovine

Foto: Arhiva

PROSJEČAN hrvatski kupac u pola godine sedam puta kupuje putem interneta i pritom potroši 227 eura, dok u istom razdoblju prosječan Europljanin u 13 kupnji potroši gotovo 550 eura. Iako zaostajemo za europskim prosjekom, on line trgovina u Hrvatskoj je sve raširenija. Stručnjaci kažu kako je ona budućnost, a strah od on line kupovine neopravdan. Treba samo pripaziti na nekoliko sitnica. U Hrvatskoj je još uvijek prisutan neopravdan strah od on line kupovine, kaže komunikacijski stručnjak Marko Rakar, pojašnjavajući da se brojevi kreditnih kartica ne kradu prilikom kupovine, već prilikom provale na server kartičnih kompanija ili banaka, što je rijetko jer je riječ o prilično sigurnim sustavima.

Svi kupujemo preko interneta 
 
"A osim toga, svi oni POS uređaji kroz koje provlačimo naše kartice su ionako spojeni na internet, tako da građani kupuju na internetu neovisno o tome znaju li to ili ne", ističe Rakar.
 
Prevara preko internetskih oglasnika, naravno, ima, a apsolutne sigurnosti nema, priznaje i glavni izvršni direktor Njuškala Goran Rubčić. Ipak, u usporedbi s mjesečnom prodajom od oko 140 tisuća predmeta, prevare su statistički zanemarive.
 
"Na ovu količinu otprilike 140, 150 tisuća registriranih korisnika zabilježimo 0,03 posto štetnih događaja mjesečno", otkriva Rubić. Kako bi izbjegli situacije da umjesto željenog 'pametnog' telefona dobijete komad željeza, što se nedavno dogodilo u Čakovcu ili komad drveta ili vakuumiranu kavu, što je zabilježeno u Splitu, evo i nekoliko savjeta.
 
Pazite na ovih nekoliko "sitnica"
 
"Prvi i osnovni savjet je kupovati iz provjerenog izvora, ako niste u mogućnosti kupovati iz provjerenog izvora, onda svakako nemojte plaćati unaprijed, pogotovo kada kupujete iz nepoznatih izvora", upozorava Rubić.
 
"Dobro pazite od koga kupujete. Primjerice ako kupujete putem eBay- a možete provjeriti reputaciju onoga koji to prodaje. Kako su kupci bili zadovoljni, jesu li dobili sve na vrijeme, jesu li dobili točno ono što su tražili i možete biti prilično sigurni da nećete biti prevareni", kaže Rakar.
 
Također, nikada nemojte kupovati od osoba koje nisu u oglasu ostavile kontakt broj ili ne nude mogućnost osobnog preuzimanja kupljene robe. Bilo kako bilo, on line kupovina je sadašnjost, a u budućnosti će samo rasti. Što se Hrvatske tiče, već ulazak u Europsku uniju korisnicima će donijeti veću ponudu i što je još važnije - niže cijene, iz jednostavnog razloga što će kompanije poput Amazona ili eBay-a odjednom biti izjednačene s domaćim kompanijama, ističe Rakar.
 
"Primjerice kupovao sam bateriju za notebook. U Zagrebu je koštala 1000 kuna, a na Amazonu 200. Dakle, u takvim situacijama, građani će brzo vidjeti prednosti on line trgovine i hrvatski trgovci će se vrlo brzo morati prilagoditi komforu i cijenama koje se nude širom EU", zaključuje Rakar.

Pročitajte više