Foto: Goran Šebelić/Cropix
KRAJEM godine podvlači se crta pod turističku sezonu. Iz Hrvatske turističke zajednice poručuju kako je turistička 2012. najbolja godina do sada, a u idućoj, unatoč globalnoj recesiji, očekuju još bolje rezultate.
"Prema tim podacima smo pobjednici Mediterana ove godine", poručio je ministar turizma Veljko Ostojić na sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice.
Iako se iduće godine nastavljaju globalni recesijski trendovi, u HTZ-u očekuju 2 do 4 posto bolje rezultate. Najviše aktivnosti biti će usmjereno na tradicionalna tržišta, s naglaskom na Njemačku.
"U situaciji Njemačke dobio sam pitanje 'što ste vi to tako revolucionarno promijenili da je porast noćenja s njemačkog tržišta 13,5 posto", pohvalio se Ostojić.
Direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić najavila je kako prava prodaja aranžmana za iduću godinu počinje iza Božića.
"Mjeseci pred nama su ključni mjeseci prodaje u kojima najveći touroperatori žele prodati barem 70 posto svojih kapaciteta kako bi mirno ušli u sezonu i kako bi se izbjegle last minute akcije", rekla je Matešić.
Plan za sljedeću godinu - širenje tržišta
Nije došlo do redukcije programa za Hrvatsku na svim važnijim tržištima, a sljedeće godine očekuje se i jačanje avionskih linija s Europom. Pozitivan impuls predstavljat će ulazak Hrvatske u Europsku uniju, a negativan što će zbog toga trebati vize za našu zemlju.
"Prije svega su to tržišta Rusije i Ukrajine. Međutim, nadamo se da će taj mogući pad biti što manji", izjavila je Matešić.
Ministar Ostojić zaključio je kako bi bolje dane turizmu trebala bi donijeti snižena stopa PDV-a od 10 posto na hranu i piće za ugostitelje, kao i uvođenje fiskalnih blagajni kojima će se povećati kontrola i nadzor nad poslovanjem u gotovini i izdavanje računa kupcima.