ZAMP utjerao rekordnih 104,6 milijuna kuna

Foto: Hina

HDS ZAMP u 2013. godini na ime autorskih prava naplatio je čak 104.579.850,65 kuna. To je rekordni rezultat: nikad u zadnjih deset godina ZAMP nije ubrao više novca na ime naplate autorskih prava.

Tako je 2004. godine ZAMP prikupio 65 milijuna kuna, godinu dana kasnije pali su na 64 milijuna, a osjetan rast zabilježen je 2006. kada su skupili 73 milijuna kuna. Od tada prihodi ZAMP-a uglavnom rastu, a "zaradu" od 100 milijuna kuna prvi put su imali 2010. godine.

U 2011. skupili su 104 milijuna kuna, u 2012. ZAMP je ubrao 103. milijuna kuna, da bi 2013. završili s rekordnom "zaradom" od 104,6 milijuna kuna.

Najviše je ZAMP "zaradio" od hotela, klubova, kafića i ostalih ugostitelja - čak 37.968.075,48 kuna, odnosno 36,31 posto od ukupnog iznosa. Drugi najveći izvor prihoda za ZAMP su televizijske postaje s 21,52 posto (22.502.687,03 kuna), a slijede radijske postaje s 15,18 posto (15.870.800,05 kuna).



3,1 milijuna kuna od praznih CD-a i DVD-a

Zanimljivo je da stavka "klasična diskografija" ZAMP-u donosi tek 1,1 milijuna primjeraka. Radi se zapravo o naknadi koje ZAMP naplaćuje od diskografske industrije. No, istovremeno su od "privatnog kopiranja" zaradili 3,03 posto, odnosno 3.171.815,79 kuna.


"Privatno kopiranje" u ovom slučaju odnosi se na postotak kojeg ZAMP dobiva od prodaje svih medija putem kojih se glazba može kopirati ili distribuirati. Kada u trgovini kupite prazan CD ili DVD, dio vašeg novca ide ZAMP-u.

Od prihoda iz inozemstva ZAMP je ubrao 5.227.987,50 kuna. Koncerti u Hrvatskoj ZAMP-u su donijeli 7.421.298,08 kuna, te čine 7,1 posto prihoda ove organizacije.



U plusu 72,4 milijuna kuna

Istovremeno, prema izvješću koje je ZAMP objavio na svojim stranicama, troškovi poslovanja ove organizacije iznosili su 24.983.527,21 kuna. ZAMP je, dakle, 2013. godinu završio u plusu od 72.430.889,26 kuna. To je, stoji u njihovom financijskom izvješću, neto iznos za raspodjelu autorima glazbe koje zastupaju.

U ZAMP-ovom izvješću može se vidjeti i da je porast zapravo rezultat broja "korisnika" - prošle godine bilo ih je ukupno 42,5 tisuća. "Korisnike" stavljamo u navodnike jer, ono što ZAMP naziva tim imenom, zapravo su poduzeća i obrti koja su prisiljena ZAMP-u plaćati naknadu. Broj ZAMP-ovih "korisnika" kroz godine je također rastao pa ih je 2012. bilo 42,1 tisuća, 2011. 41,6 tisuća, 2010. 39,5 tisuća...

Pročitajte više