Brojni mladi uspjeli pronaći posao pomoću programa Coca-Colina podrška mladima

Foto: PR

POTREBA za dodatnim, neformalnim usavršavanjem mladih i stjecanjem vještina koje su tražene na tržištu rada neprestano se ističe u strateškim dokumentima Europske unije. Tako podatci Eurostata iz rujna ove godine pokazuju da je stopa zaposlenosti u čitavoj Europskoj uniji porasla u posljednjih nekoliko godina. Ipak, promotrimo li malo pomnije te podatke jasno je da je stopa zaposlenosti u skupini mladih i dalje niža nego u drugim dobnim skupinama. Također, Hrvatska se i dalje nalazi među članicama Europske unije s vrlo izraženim nepovoljnim položajem mladih na tržištu rada.

Coca-Cola HBC Hrvatska 2017. godine pokrenula je program Coca-Colina podrška mladima, koji već treću godinu zaredom doista daje doprinos rješavanju toga problema i pomaže nezaposlenim mladima u Hrvatskoj u lakšemu i bržemu pronalasku posla. Radionicama u Zagrebu 5. i 6. prosinca službeno je završena treća godina provedbe toga programa, a u provedenoj anketi o zadovoljstvu programom polaznici su u velikome broju isticali da su u radionicama stekli više samopouzdanja i motivacije te da su zadovoljni sadržajem programa, a posebno su istaknuli zadovoljstvo predavačima. Naime, u organizaciji radionica Coca-Coline podrške mladima Coca-Cola HBC Hrvatska surađivala je s predavačima i mentorima iz privatnoga sektora koji su mladima približili stvarne situacije i zadatke s kojima će se susresti u svojim karijerama. Također, prema anketi polaznika u 2017. godini, prvoj godini provedbe, gotovo 30% mladih tijekom šest mjeseci od završetka programa pronašlo je posao. U 2018. godini taj je postotak bio 51%, a nakon prvoga niza radionica 2019. godine čak 61%. Od početka programa održano je više od 50 radionica u brojnim hrvatskim gradovima koje je u tri godine pohađalo gotovo 2 500 mladih.

Pri traženju prvoga posla mladi danas moraju imati kvalitetno napisan životopis, motivacijsko pismo, uspješno predstaviti svoja znanja i postignuća na razgovoru za posao i imati brojne druge vještine koje nisu imali priliku svladati tijekom formalnoga obrazovanja. Iako je formalno, srednjoškolsko ili fakultetsko, obrazovanje je i dalje iznimno važno u procesu zapošljavanja, poslodavci danas traže odlično snalaženje u tim životnim (soft) vještinama, a usto će često prednost dati onim mladima koji imaju znanja iz područja poslovnih vještina, kao što su pisanje projekata, financijska pismenost ili prodajne i pregovaračke vještine. U programu Coca-Colina podrška mladima nezaposleni mladi imaju priliku osnaživati upravo te životne i poslovne vještine koje im nedostaju pri ulasku na tržište rada, a poslodavci ih traže.

Program Coca-Cole HBC Hrvatska nastavit će se i sljedeće godine, o čemu će svi zainteresirani mladi biti pravodobno obavješteni. Dotad se mladi mogu priključiti mrežnoj obrazovnoj platformi (digital hub), na kojoj mogu pronaći brojne korisne materijale, a pristupiti joj mogu na mrežnoj stranici platforme

 

Pročitajte više