Članice EU-a podijeljene oko spornih skenera na aerodromima

ČLANICE Europske unije još su uvijek podijeljene oko konačne odluke o tome trebaju li zračne luke u zemljama EU-a uvesti sporne tjelesne skenere koji bi, prema tvrdnjama pristalica tog načina kontrole putnika, trebali povećati stupanj zaštite na međunarodnim letovima z svijetu.

Prema pisanju britanskog BBC-a, Europska komisija još uvijek pregovara sa stručnjacima za sigurnost zračnog prometa iz zemalja članica Unije o tome treba li sporne skenere obavezno uvesti na europske zračne luke, a 27 članica EU-a imaju pravo koristiti skenere sve dok se provođenje redovnih mjera sigurnosti ne kosi sa nacionalnim i europskim zakonima.

Europska komisija zabrinuta zbog prava na privatnost

Europska komisija izrazila je zabrinutost zbog moguće štete koju skeneri nanose pravu na privatnost, ali i zdravlju putnika, zbog čega je donesena odluka da se provedu dodatna ispitivanja prije donošenja konačne odluke o njihovoj primjeni u zračnim lukama zemalja članica EU-a.

Rasprava o spornim skenerima, koji putnika doslovno pregledaju "do gole kože", koristeći mikrovalove kako bi prodrli kroz odjeću u potrazi za skrivenim oružjem ili eksplozivom, rasplamsala se nakon neuspjelog atentata eksplozivom u američkom zrakoplovu na letu iz Amsterdama za Detroit na Božić. Nakon te terorističke prijetnje američki predsjednik Barack Obama dekretom je sve aerodrome u SAD-u obvezao na uvođenje tjelesnih skenera, bez obzira na brojne prosvjede protivnika koji su upozoravali na kršenje elementarnog prava na privatnost putnika, koje skeneri razodijevaju pred očima kontrolora.

Skeneri prvo uvedeni u Amsterdamu

Kako se 23-godišnji terorist, Nigerijac Umar Farouk Abdulmutallab, u američki avion ukrcao u Amsterdamu, tamošnja zračna luka Schiphol prva je uvela eksperimentalnu provjeru putnika tjelesnim skenerima, a njezin će primjer slijediti Italija, koja je najavila također eksperimentalno uvođenje skenera na aerodromima u Rimu, Milanu i Veneciji.

Belgijski ministar transporta Etiennne Schouppe medijima je izjavio kako korištenje skenera pri pregledu putnika "pretjerano", jer su, kako je ocijenio, mjere sigurnosti na europskim aerodromima ionako dovoljno oštre. S druge strane, vlade nekoliko članica ističu kako bi upotreba skenera mogla pridonijeti pouzdanijoj borbi protiv raširene prijetnje terorizma u svijetu.

Pročitajte više