Crnogorski vlak se survao zbog kompresora ugrađenog sa olupine?

VLAK 6103 željeznica SCG, koji je prometovao na liniji Bijelo Polje - Bar i koji se prije 8 dana survao u provaliju kanjona Morače kod mjesta Bioče, kobnog je dana na put krenuo s kompresorom zračne kočnice koji je demontiran sa neispravne lokomotive i ugrađen na tragično skončani vlak.

Kako piše beogradski Blic, dan prije tragedije tehnička služba željeznice je sa lokomotive, koja je od studenog prošle godine van upotrebe, skinula sporni kompresor i ugradila ga na kompoziciju vlaka 6103.

Tehnički zahvat je urađen bez znanja strojovođe Slobodana Drobnjaka koji se nakon operacije nalazi u 30-dnevnom pritvoru i koji će se nakon istrage nadležne državne komisije morati suočiti sa svojim dijelom odgovornosti za tragediju koja je u smrt odnijela živote 46 osoba.

List, pozivajući se na dokaze koje su prikupili Drobnjakovi odvjetnici Goran Rodić i Dragan Vujović, piše kako postoji i dokumentacija o spornom zahvatu, stoga se nameće zaključak da bi za tragediju mogli odgovarati i djelatnici tehničke službe pri željeznici, no to se istragom tek treba utvrditi.

Vlakovođa je pak, u nesreći zadobio višestruki prijelom bedrene kosti, te povrede glave i potres mozga.

Drobnjak je prije nekoliko dana ponovno dao iskaz pred istražnim sucem podgoričkog Osnovnog suda Zoranom Radovićem, ali je sudac nakon nepunih sat vremena, radi Drobnjakovog teškog zdravstvenog stanja prekinuo saslušanje.

Drobnjak je inače optužen za teško kazneno djelo protiv sigurnosti javnog prometa.

Mediji u SCG ovih dana detaljno se bave istraživanjem okolnosti pod kojima je došlo do nesreće.

Pažnja istražitelja okrenuta je prema sistemu kočnica koji je, prema dosadašnjim podacima, bio neispravan, te se želi utvrditi jesu li druga dva sistema, mehanički i motorna kočnica, bili propisno korišteni tijekom vožnje i neposredno prije nesreće.

Drobnjaku se stavlja na teret da nije poduzeo radnje potrebne za osiguranje vlaka od samopokretanja. To je učinio aktiviranjem ručnih pritvrdnih kočnica (mehanički) i postavljenjem ručnih papuča radi osiguranja osovina vlaka, uslijed čega je došlo do samopokretanja vlaka, piše Blic.

Strojovođa je te tvrdnje negirao i ponovio svoj raniji iskaz o svemu što je poduzeo prije i tijekom vožnje vlaka, te je konstatirao da je svoj dio posla korektno odradio. U ranijim izjavama istražiteljima Drobnjak je isticao kako je imao problem s kompresijom, odnosno da u kočnicama nije bilo propisane količine zraka.

Zasad ostaje nejasno kako se Drobnjak, unatoč problemu s kompresijom u kočnicama, odlučio krenuti na tragičnu vožnju koja je za 46 putnika išla samo u jednom smjeru - prema smrti.

Foto: FAH i arhiva

I.K.

Pročitajte više