Divjak se pohvalila izvješćem Europske komisije o obrazovanju. Optimistična je

Foto: Igor Kralj/Pixsell

EUROPSKA komisija danas je objavila Pregled obrazovanja i osposobljavanja za 2018. u kojem se analiziraju i uspoređuju najvažniji izazovi koji stoje pred obrazovnim sustavima, priopćili su iz Ministarstva obrazovanja te dodali da je u izvješću naglašeno kako su u Hrvatskoj pokrenute "ambiciozne reforme nakon dugogodišnjih odugovlačenja uzrokovanih političkim prijeporima".

"Uz kurikularnu reformu koja je konačno u učionicama zaživjela u 74 škole u eksperimentalnoj fazi i uvođenje informatike kao obveznog predmeta u 5. i 6. razrede osnovnih škola, Europska komisija istaknula je važnost zakonskih izmjena u strukovnom obrazovanju koji su otvorili mogućnost reformi strukovnog obrazovanja 'koje je dugi niz godina u Hrvatskoj suočeno s problemima kvalitete i povezanosti s tržištem rada'. U sklopu reforme strukovnog obrazovanja iz Brisela podcrtavaju kako je uvođenje dualnog obrazovanja u pilot-projektu te uspostava 25 Regionalnih centara kompetentnosti vrijednih milijardu kuna dobar reformski smjer", prenose mišljenje EK iz Ministarstva.

Također, u izvješću je, dodaju, apostrofiran "značajan napredak" u ostvarivanju jednakih prilika po pitanju dostupnosti visokog obrazovanja za studente slabijeg socioekonomskog statusa zbog dvostruko većeg broja stipendija te je pohvaljeno donošenje odluke vlade o programskom financiranju visokih učilišta kojom će se financijski stimulirati sveučilišta koja otvaraju deficitarne studijske programe te ostvaruju kvalitetne i mjerljive rezultate.

Divjak optimistična

"Prethodna izvješća Europske komisije nisu bila ni približno tako povoljna zato sam zaista zadovoljna nakon ovog pozitivnog pregleda triju reformskih procesa koje vodimo u sektoru obrazovanja, a posebno mi je drago vidjeti da je Komisija pohvalila korištenje EU fondova u reformskim procesima.

Važno je jednakim tempom nastaviti uvođenje  potrebnih promjena u hrvatskom obrazovanju i dok god je ovaj tim u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, mi ćemo dati sve što je u našoj moći da konačno u školama i fakultetima zaživi obrazovanje koje će mladim ljudima osigurati prilike za ostvarivanje ambicija i snova u Hrvatskoj. Iako razloga za optimizam ima, još uvijek u političkom prostoru i određenim interesnim skupinama ima puno kočničara reformi kojima nije u fokusu opći interes već zaustavljanje progresa i ostvarivanje osobnih probitaka.

Idealnog rješenja nema, ali iskustva drugih država pokazuju da je kod reformi obrazovanja važan kontinuitet promjena i široka politička i društvena potpora. Stoga još jednom pozivam sve da se uključe na konstruktivan način tamo gdje mogu dati pozitivan doprinos", kazala je optimistična ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

"Hrvatska mora snažnije raditi na promociji i provedbi cjeloživotnog obrazovanja te predškolskog odgoja i obrazovanja"

"Komisija je Hrvatskoj dala i dodatne preporuke oko povećanja obujma učenja građanskog odgoja u školama, koji se na državnoj razini trenutno implementira kao međupredmetna tema kroz eksperimentalnu fazu kurikularne reforme, dok su pojedini osnivači samostalno uveli građanski odgoj kao fakultativni program. Uz to u izvješću je navedeno kako postoji prostor za povećanje financiranja sustava obrazovanja i kako Hrvatska mora snažnije raditi na promociji i provedbi cjeloživotnog obrazovanja te predškolskog odgoja i obrazovanja", zaključuju iz Ministarstva.

 

Pročitajte više