Fuchs: Digitalizacija ne može riješiti probleme škola, ona otuđuje učitelje i učenike

Ilustracija: Goran Stanzl/PIXSELL

SVEČANA dodjela nagrada najuspješnijim hrvatskim odgojno-obrazovnim djelatnicima u školskoj godini 2021./2022. održana je danas na Svjetski dan učitelja u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (NSK) u Zagrebu.

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs istaknuo je kako je učiteljski poziv plemenit jer je ljudski život u načelu trajno učenje te da ljudi postajemo učeći i poučavajući. Podsjetio je kako se učiteljski dan slavi na današnji dan širom svijeta zahvaljujući inicijativi UN-ove organizacije za obrazovanje, znanost i kulturu, koja je ustanovila obilježavanje statusa učitelja.

"Imamo 35 tisuća učitelja, puno više ih zaslužuje nagradu"

UN-ova preporuka prihvaćena prije više od pola stoljeća itekako je aktualna, rekao je ministar i dodao kako su u njoj sažete osnovne vrijednosti učiteljskog poziva te najvažniji uvjeti koje treba osigurati kako bi se te vrijednosti mogle i ostvariti.

Jedna od vrijednosti koju navodi preporuka, napomenuo je, jest to da poučavanje treba smatrati strukom te da je riječ o javnoj usluzi, koja od učitelja traži stručno znanje i specijalizirane vještine koje se stječu i održavaju strogim i stalnim učenjem. Preporuka također zahtijeva osjećaj osobne i zajedničke odgovornosti za odgoj, obrazovanje i dobrobit učenika koji su im povjereni.

Ocijenio je kako su nagrađeni djelatnici tijekom prošle godine pokazali takav osjećaj zajedničke i osobne odgovornosti. Jasno nam je, naglasio je, da među 35 tisuća odgojno-obrazovnih djelatnika u osnovnim školama i 25 tisuća nastavnika u srednjim školama ima daleko više onih koji su zaslužili nagradu.

"Digitalizacija ne može zamijeniti živu riječ"

Danas su pred nama novi izazovi, rekao je Fuchs dodavši kako se već nekoliko godina radi na tome da škole iskoriste sve prednosti digitalizacije i digitalnoga društva.

Ocijenio je kako digitalizacija može biti potpora učenju i poučavanju u vrlo dobroj mjeri, međutim, dodao je, pandemijske okolnosti su pokazale i da digitalizacija nikako ne može postati zamjena osobnom kontaktu i živoj riječi. Naglasio je kako su svi oni koji su željeli digitalizacijom riješiti sve probleme osnovnih i srednjih škola shvatili kako to ne ide te da je sama digitalizacija otuđenje kontakta između učitelja i učenika.

Najavio je kako je cilj da sve škole u Hrvatskoj prijeđu na rad u jednoj smjeni, čime će se stvoriti ključni preduvjeti za uvođenje cjelodnevne nastave, što će u velikoj  mjeri urediti sam odgojno-obrazovni proces.

Istaknuo je kako su učitelji oni koji podučavaju i neprestano uče pa je važno njegovati radost učenja u drugima i sebi.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja na Svjetski dan učitelja nagrađuje najbolje odgojno-obrazovne djelatnike. Odabrano je 513 najuspješnijih u školskoj godini 2021./2022. koji su nagrađeni novčanim iznosom od 10.000 kuna bruto.

Pročitajte više