HAC-u se isplatila pljačka domaćih i stranaca, odmah su povećali zaradu

Foto: Hrvoje Jelavić/ Pixsell

PROMET na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) tijekom proteklog vikenda porastao je u odnosu na usporedivi lanjski vikend za 5,3 posto, dok je prihod od cestarine povećan za 18,8 posto, a solidne rezultate, izuzev Autoceste Zagreb - Macelj koja ima zanemariv pad, ostvarili su i drugi koncesionari.

Na autocestama u nadležnosti HAC-a proteklog je vikenda evidentirano 493.449 vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 27,2 milijuna kuna bez PDV-a, izvijestili su u ponedjeljak iz HAC-a.

U usporedivom lanjskom vikendu prošle godine zabilježeno je 468.682 vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 22,9 milijuna kuna bez PDV-a.

Tako je promet vozila porastao za 5,3 posto, dok je prihod od naplaćene cestarine veći za 18,8 posto u odnosu na isti vikend prošle godine.

Drugi put ove godine podgili cijene

HAC je početkom travnja ove godine povećao cijenu cestarina za prosječno 4,4 posto, a odlukom Vlade od 16. ožujka ove godine, uvedeno je i dodatno sezonsko povećanje cijena cestarina za 10 posto u razdoblju između 1. srpnja i 30. rujna za autoceste HAC-a i ARZ-a.

Po podacima Autoceste Rijeka-Zagreb, na autocestama tog koncesionara i mostu Krk protekli je vikend, od 30. lipnja dio 2. srpnja,  zabilježen promet 261.938 vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 13,3 milijuna kuna bez PDV-a.

U usporedivom vikendu prošle godine ( 1. srpnja do 3. srpnja) zabilježen je promet od 259.829 vozila, a cestarina je naplaćena u iznosu od 11,5 milijuna kuna bez PDV-a.


To znači da je broj vozila povećan za 0,8 posto, a promet od cestarine porastao je za 15,3 posto.

Na autocesti Zagreb - Macelj tijekom vikenda evidentiran je promet 95.632 vozila što je pad u odnosu na prošlu godinu za 1.043 vozila ili 1,08 posto.

Istarskim ipsilonom proteklog je vikenda prometovalo 132.787 vozila, što je 4,2 posto više nego u lanjskom usporedivom razdoblju, izvijestila je Bina Istra.

HAC besramno guli građane i turiste

Podsjetimo, HAC je rupa bez dna koju financiraju porezni obveznici. Od samog početka, afere se redaju jedna za drugom. Sama gradnja autoceste opterećena je cijelim nizom afera, od bojanja tunela pa nadalje, zbog koje su je građani Hrvatske uveliko preplatili.

>> Dragi turisti, ne vozite se našim skupim autocestama i ne hranite naše lopove. Evo besplatnih puteva

>> Europski mediji: Ne putujte hrvatskim autocestama, ne hranite lopove

Inicijativom "Ne damo naše autoceste", građani su svojevremeno odlučili kako ne žele dati autoceste u ruke koncesionara, već ih zadržati u državnom vlasništvu. Tako je opterećenje teško milijarde kuna, koje se i dalje nastavlja povećavati, ostalo na leđima građana.

Jedan od razloga zbog kojih su Hrvatske autoceste toliko skupa i neučinkovita tvrtka, je i golemi broj ljudi zaposlenih po političkoj liniji. Novac koji odlazi na namirivanje njihovih plaća, dodatno siše novac poreznih obveznika. U HAC-u ni ne razmišljaju o racionalizaciji poslovanja, a politika im cijelo vrijeme čuva leđa. Umjesto puno jeftinijih rješenja kakva postoje diljem Europe, svakog mjeseca se financira tisuće parazita koji su do posla došli po političkoj liniji. Index je prošlog vikenda objavio poziv turistima u kojima im sugerira da autocesta nije jedina opcija u Hrvatskoj, a članak su prenijeli brojni europski i regionalni portali.

 

Pročitajte više