Hrvati će dobiti još jedan tabloid od 3 kune?

NJEMAČKI koncern WAZ i vodeća slovenska izdavačka tvrtka DZS zajedno rade na projektu snažnog investiranja u regiju. Ljubljanski tabloid Direkt uskoro bi se mogao naći na kioscima u Hrvatskoj, Srbiji i BiH. Kako pišu slovenske Finance, u projekt nije uključen EPH, WAZ-ov hrvatski partner.

Peter Klossek, glasnogovornik WAZ-a, potvrdio je Business.hr-u da kompanija u suradnji sa slovenskim partnerom planira proširiti Direkt na "zapadni Balkan".

Jurica Novak, WAZ-ov zagrebački prokurist, pak demantira bilo kakav samostalan iskorak na hrvatsko tržište. Objasnio je da svi poslovi WAZ-a u Hrvatskoj idu preko EPH. O projektu, kako tvrdi, do sada nije čuo niti riječi.

O projektu ne zna ništa ni Stipe Orešković, direktor EPH. Tvrdi da su odnosi s njemačkim partnerom bolji nego ikada i teško mu je zamisliti da će WAZ i EPH postati konkurencija.

Ostaje pitanje jesu li zagrebački partneri ostali uskraćeni za informacije o novim poslovnim potezima WAZ-a, ili čekaju bolji trenutak za objavu niti malo ugodne vijesti.

Kako Business doznaje od izvora dobro upućenih u medijsku scenu, velika je vjerojatnost da će WAZ krenuti u projekt hrvatskog tabloida bez angažiranja EPH. To, tvrde, nužno ne znači da WAZ raskida veze između dvije kompanije.

Objašnjavaju da je situacija u kojoj se našao WAZ specifična te mu je pod bilo koju cijenu nužan ulazak na slovensko tržište, koje je do sada bilo vrlo zatvoreno prema stranim izdavačima.

WAZ-ova želja donedavno bila je kupnja ljubljanskog Dela, no to se ipak nije dogodilo. Ulazak u zajednički projekt širenja Direkta s DZS-om značio bi ulazak na željeno tržište.

Njemački koncern osim Hrvatske, prisutan je u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj i Rumunjskoj, a preko DZS-a uz Sloveniju ušao bi i na tržište BiH.

Direkt bi se najprije trebao pojaviti upravo u BiH,  a potom u Hrvatskoj i Srbiji, a nakon toga možda i u Makedoniji, tvrde Finance.

Vijest o širenju Direkta na Balkan potvrdio je Bojan Petan, predsjednik Uprave DZS-a, ne navodeći s kim ulazi u taj posao.

U Sloveniji se Direkt prodaje po cijeni od 100 tolara (tri kune). Kako se čini, takve novine treba i EPH. Naime, tabloid 24 sata je po broju prodanih primjeraka prestigao Jutarnji list. Tako se sada dnevni list u izdanju EPH nalazi na trećem mjestu, iza novine od tri kune i Večernjeg lista.

Osvajanje "zapadnog Balkana" još su prije nekoliko godina najavljivali WAZ i EPH, a prije nekoliko mjeseci i njihov novonastali konkurent AMH, zajednička tvrtka Sanome i Gruner + Jahra, uz Styriju kao partnera.

Pročitajte više