Specijalizirani finski stručnjaci s područja promicanja čitanja i pismenosti Ann Sofie Selin i Pehr Olof Roennholm govorili su o programima u finskim školama koji su prema posljednjim istraživanjima programa PISA postigli visoke učinke učenja.
Naglasak je na jačanju individualne odgovornosti i sudjelovanju svih učenika u nastavi.
Skup je pozdravila Dijana Sabolović-Krajina, predsjednica Društva, te je istaknula da je cilj konferencije okupiti što više znanstvenika i stručnjaka iz Europe i svijeta koji se bave pitanjima pismenosti i čitanja te organizirati kvalitetnu i izlaganjima bogatu konferenciju od koje će hrvatska "javnost profitirati u stručnom i socijalnom smislu".
HČD dobitnik je "Nagrade Međunarodne čitateljske udruge za inovativnu promociju čitanja u Europi" za znanstveni projekt Arpada Baratha i Ljiljane Sabljak "Biblioterapija u liječenju trauma kod djece i mladih: hrvatsko iskustvo 1991.-1999."
Odluka da se 14. europska konferencija održi u Hrvatskoj veliko je priznanje HČD-u, rekla je Sabolović-Krajina.
U svijetu 880 milijuna odraslih ne zna čitati i pisati, a u Hrvatskoj 685 tisuća odraslih nema završenu osnovnu školu.
Suvremeni kriteriji, međutim, govore o funkcionalnoj pismenosti što povrh pukog savladavanja čitanja i pisanja uključuje vladanje raznim znanjima i tehnologijama.