Hrvatsko tržište automobila: Pad se nastavlja

NA HRVATSKOM tržištu automobila je u prva četiri mjeseca registrirano 12.106 novih automobila, 28,5% manje u odnosu na poražavajuću prošlu godinu.

Posljednji podaci govore kako se oporavak hrvatskog tržišta ne nazire ni u ovoj godini. Štoviše, u prva četiri mjeseca tržište novih automobila je palo za gotovo trećinu ili čak 4.837 vozila. Ništa bolji nije ni rezultat za prošli mjesec u kojem su registrirana tek 3.122 nova automobila, tristotinjak vozila manje nego u ožujku i 1.060 primjeraka manje nego prošlog travnja.

No, neke stvari ostaju iste, pa je tako Opel, usprkos podatku da je u travnju pao na drugo mjesto, i dalje najprodavanija marka. S prodanih 1.630 automobila osvaja udio od 13,46 posto tržišta. Drugi je i dalje Volkswagen s 1.439 vozila (11,89%), a na trećem mjestu je sve bolji Chevrolet s 1.049 vozila (8,67%). U top 10 ušli su još Renault (1026 vozila, 8,48%), Peugeot (817 vozila, 7,19%), Hyundai, Škoda, Citroen, Ford i Mazda.

Najpopularniji model na hrvatskom tržištu je i dalje Opel Astra, no u travnju je status naprodavanijeg pripao VW Polu, inače pozicioniranom na drugom mjestu između dva Opela, prije spomenute Astre i trećeplasirane Corse. Među deset najprodavanijih modela još su VW Golf, Renault Megane, Renault Clio, Hyundai i30, Škoda Octavia, Chevrolet Cruze i Chevrolet Aveo.

Kao kuriozitet hrvatskog tržišta spomenimo kako su u travnju registrirana i prva dva Aston Martina ove godine, a svoje kupce ove godine našli su i Lexus, Jaguar i Porsche. Kad je pak u pitanju njemački premium trio, najbolji je i dalje BMW, prati ga Audi te pomalo zamrli Mercedes s upola manjom prodajom. 

Pročitajte više