Iz Tesle tražili 22.500 dolara za zamjenu baterije na autu. Sređena je za 5000

Screenshot: Youtube

KAD JE baterija na Tesli S P85 youtubera Tylera Hoovera izgubila kapacitet, obratio se proizvođaču automobila za popravak. Jamstveni rok je istekao i Tesla je namjeravao zamijeniti cijelu bateriju za ukupno 22.500 dolara. Takvo rabljeno Teslino vozilo vrijedi oko 23.000 dolara. Nakon malo istraživanja, Hoover je uspio popraviti Teslu u neovisnoj radionici za oko 5000 dolara, odnosno 75 posto jeftinije od onoga što je Tesla ponudio, piše Vice.

Isteklo je jamstvo i što onda?

Hoover na YouTubeu vodi automobilski kanal pod nazivom Hoovie's Garage i kupio je Tesla Model S iz 2013. godine: "Nažalost, našao sam se pred zidom. Nekoliko tjedana auto je radio odlično. Bateriju bi se trebalo lako popraviti, ali nije bilo tako. Barem ne kad je Tesla u pitanju".

Svjetla i svi zasloni u unutrašnjosti auta rade, ali poruka na korisničkom sučelju kaže da je maksimalni kapacitet baterije smanjen i da će izdržati samo 80 kilometara. Na njegovu Modelu S osmogodišnje jamstvo isteklo je prije samo četiri mjeseca.

Rich Benoit, youtuber i zagovornik prava na popravak koji je hakirao Teslu i izgradio vlastita električna vozila od odbačenih dijelova je uspio pronaći mehaničara koji može dijagnosticirati problem i popraviti vozilo za oko 5000 dolara, znatno manje nego što je tražio Tesla.

"Ono što pokušavamo postići je dati ljudima mogućnost. Trenutačno s Teslom nemate izbora. Ili kupite novu bateriju ili se gubite", rekao je Benoit.

Benoit je rekao da je, prema njegovom iskustvu, konvencionalna vozila lakše servisirati nego Teslu, iako su općenito kompliciranija: "Nije to nikakva znanost. Imamo tinejdžere koji mijenjaju ulje i kočnice na automobilima vrijednim 100.000 dolara, a kupac uskače u te automobile i vozi 130 kilometara na sat autocestom. Povjeravamo ove popravke ljudima koji nemaju baš previše iskustva."

Tesla je napravio sjajan marketinški postupak

No, Tesla je napravio sjajan marketinški posao i prikazao svoje automobile kao komplicirane strojeve koje mogu popravljati samo ovlašteni mehaničari. Mnoge osnovne popravke nemoguće je obaviti zbog softverskih ograničenja. "Tesla je prije svega softverska kompanija", rekao je Benoit.

Tesla je nedavno objavio svoj Toolbox, komplet dijagnostičkog softvera koji će servisu ili vlasniku reći što nije u redu s automobilom. Pristup Toolboxu može kupiti svatko, ali to košta 3000 dolara godišnje ili 100 dolara za 24 sata. No, dijagnostika je samo pola problema.

"Stražnji Teslin motor možete izvaditi u roku od 30 minuta. Problem nastaje kada treba postaviti novi motor. Tada morate upotrijebiti dijagnostički softver da biste automobilu rekli kako je sve u redu te da može prihvatiti novi motor. Trenutačno to nije moguće", rekao je Benoit za Vice.

Zamjenske Tesline dijelove mora instalirati ovlašteni Teslin zastupnik. Postavlja se pitanje kako su Benoit i njegovi suradnici zamijenili Hooverovu bateriju?

"Imamo alternativna sredstva za rad. U mnogo slučajeva nam ne treba nam nužno Toolbox, ali to nam olakšava situaciju. Tesla sve više blokira pristup automobilima. Mnogo je stvari koje ste mogli raditi, a više ne možete. Oni definitivno pooštravaju ograničenja", kaže Benoit.

Tesla poput Applea

Teslina uporaba softverskih ograničenja slična je onome što Apple radi s iPhoneom. Zna se da je Apple ažurirao softver koji ukida funkcionalnost dodira iPhonea 8s na koji je naknadno ugrađen jeftiniji ekran.

Pitanja Tesline baterije i popravljanja iPhonea razlog su zbog kojeg je potrebno nacionalno zakonodavstvo o pravu na popravak. Proizvođači ne žele da sami popravljamo svoje stvari i otežavaju popravke, a ponekad i potpuno onemogućavaju. To se možda mijenja. Američki predsjednik Joe Biden potpisao je u srpnju izvršnu uredbu čiji je cilj olakšavanje popravljanja vlastitih stvari, a Federalna trgovinska komisija službeno je usvojila platformu za popravak.

Pročitajte više

 

Pročitajte više