NBC dalmatinsku obalu uspoređuje s francuskom rivijerom

"JE LI dalmatinska obala nova Rivijera?" - naslov je s kojim je turistički novinar američke tv kuće NBC Peter Jon Lindberg započeo svoj tekst o Jadranu i dalmatinskoj obali. Još jedno izvješće o prelijepoj obali Jadrana i fantastičnom noćnom životu dokaz je kako je ove godine Dalmacija postala pravi hit među stranim turistima.

"Moji prijatelji i ja igrali smo putničku igru koju smo nazvali "Swoon". Pravila su jednostavna: Izaberete određeni lokal iz određenog vremenskog razdoblja u proteklih 50 godina, i mjesto koje zaradi najviše uzdaha aaaah, pobjeđuje." - piše Linberg te u nastavku teksta nabraja svjetske top lokacije poput St. Tropeza iz sredine 50-ih godina, Bahiae iz 60-ih, Ubuda u 70-im, Saigona u 90-im te ljepote Praga nakon završetka Hladnog rata.

Razmislite o svim tim mjestima i počet ćete razumijeti dalmatinsku obalu iz 2005. godine. Trenutno su otoci južne Hrvatske, među određenom grupom ljudi, najposjećenija odredišta mediteranskog područja. Njihov sjaj na periferiji dovoljan je da snažno privuče turiste, a opet, gosti se mogu sakriti od gužve masovnog turizma.

Europljani cijene hrvatske otočne destinacije, koje su jeftinija alternativa grčkoj, talijanskoj i španjolskoj obali, i to bez turističkog smeća i astronomskih cijena. Tijekom 70-ih i 80-ih godina Jugoslavija je privlačila britanskih turista više nego bilo koja europska zemlja, osim Španjolske, prenosi MSNBC.

Autor u nastavku teksta opisuje svu tragediju rata koji je najprije krvavo eruptirao u Hrvatskoj, a kasnije i u dubini teritorija bivše države, u Bosni i Srbiji. Dolaskom rata otišli su turisti, a tragovi ratnih razaranja još su vidljivi u nekim dalmatinskim gradovima, pa i na zidovima drevne dubrovačke tvrđave koja je oštećena u granatiranju krajem 1991. godine.

U većini Hrvatske se čini da je rat, koji je završio prije deset godina, davno završio, a turizam bilježi godišnji porast i od 50 posto. Europljani hrle u ovo područje na koje pristižu jahtama, jedrenjacima, trajektima ili privatnim mlažnjacima.

Amerikanci su također počeli sve više pristizati na Jadran. Deseci krstarećih brodova i turističkih kompanija dodali su posljednjih godina dalmatinska odredišta na svoje plovne karte, a Hrvatska je nedavno dobila i "Wild On!" - tretman na poznatom američkom televizijskom kanalu E!Entertainment.

Lindberg u nastavku doista opširnog teksta navodi obilje detalja kao što su izvrsna hrana, prekrasni krajolici, jedinstvena obala koju sačinjava mješavina malih zavala, plaža s uzvisinama, skrivenih pećina, pješčanih plaža, šuma, vinograda i maslinovih plantaža. Tu su i odlično sačuvani drevni gradovi građeni u grčkoj, rimskoj, venecijanskoj i slavenskoj arhitekturi.

Kanadski 24sata iz Vancouvera u svom tekstu također opisuje ljepote Jadrana i dalmatinskih otoka, te poziva svoje čitatelje da posjete i istraže neke od 1.185 hrvatskih otoka.

Novinar King Features u svojem je tekstu izdvojio otoke Vis, Pag i Cres kao njemu najdraže, a posebno je zadivljen vinogradarstvom, maslinarstvom, šišanjem ovaca, ribarenjem i lokalnim proslavama svetaca.

Na kraju našeg teksta možemo zaključiti kako su stranci tek ove godine zapravo otkrili Hrvatsku tj. Dalmaciju, te se možemo nadati da će dogodine biti još više gostiju. Također, bilo bi pametno zaradu od turizma investirati u programe kojima će Dalmacija zadržati goste tijekom kišnih dana, s napomenom da svakako treba sačuvati prirodnu ljepotu obale.

Pročitajte više