Njemačka će žestoko kažnjavati govor mržnje na Fejsu

Foto: 123rf

NJEMAČKA planira uvesti novi zakon kojim će se žestoko obračunati s govorom mržnje na društvenim mrežama poput Facebooka.

Prema ovom prijedlogu zakona, društvene mreže će imati obvezu uklanjati prijeteće ili klevetničke poruke ili će morati platiti kazne - čak do 50 milijuna €.

"Ovaj nacrt zakona postavlja obvezujuće smjernice za način na koji se operatori društveniH mreža odnose prema pritužbama i obvezuje ih da brišu kriminalni sadržaj", priopćio je njemački ministar pravosuđa Heiko Maas danas.

Reakcija na širenje lažnih vijesti i govora mržnje

Osim kazni za tvrtku, njen glavni predstavnik bit će osobno kažnjen iznosom do pet milijuna eura.

Njemačka već ima neke od najstrožih zakona o govoru mržnje koji pokrivaju difamaciju, klevetu, javno poticanje na zločine i prijetnje nasiljem, a poricanje Holokausta i poticanje mržnje protiv manjina mogu počinitelju donijeti i zatvorsku kaznu. Sada te zakone želi prilagoditi za digitalno doba, izvještava Reuters.

Problem lažnih vijesti i govora mržnje koji se ubrzano počeo širiti nakon ulaska gotovo jednog milijuna izbjeglica u zemlju 2015. potakao je njemačke zakonodavce da pokušaju naći rješenje. Te su godine već natjerali Facebook, Twitter i Google da potpišu kodeks poslovanja prema kojem moraju izbrisati govor mržnje na svojim stranicama u roku od 24 sata.

Međutim, novi zakon bi ovaj kodeks pretvorio u pravnu obvezu brisanja ilegalnog sadržaja, redovitog obavještavanja o broju zaprimljenih prijava i olakšavanja prijave uvredljivog sadržaja svojim korisnicima.

Društvene mreže nisu jednao ažurne u uklanjanju ilegalnog sadržaja

Istraživanje koje je ministarstvo pravosuđa nedavno provelo, objavljeno danas, utvrdilo je da sve društvene mreže nisu jednako ažurne u uklanjanju ilegalnog sadržaja. Dok je Youtube uklonio čak 90% takvog sadržaja u roku od jednog tjedna, Facebok je uklonio 39%, a Twitter samo 1%.

Ipak, društvene mreže posljednjih su mjeseci unaprijedile svoje platforme uvođenjem alata za identificiranje profila koji maltretiraju druge korisnike, novih opcija za filtriranje anonimnih korisnika i blokiranje uvredljivog sadržaja, te izravnim odgovaranjem na prijave korisnika.

Facebook se u siječnju udružio s njemačkom "fact-checking" organizacijom Correctiv kako bi smanjio raspačavanje "lažnih vijesti" na svojoj platformi.

Kancelarka Angela Merkel nedavno je zatražila da društvene mreže budu podvrgnute strožim  standardima koji vrijede za medijske organizacije, umjesto dosadašnjih blažih standarda za tele-operatere.

Pročitajte više