Nova Vas: Otvoreni radovi na zapadnom kraku istarskog ipsilona

Simboličnim polaganjem povelje u temeljni kamen te aktiviranjem prve mine potpredsjednik Vlade Slavko Linić te ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić danas su u Novoj Vasi na Bujštini svečano obilježili početak radova na izgradnji faze 1B zapadnog kraka Istarskog ipsilona od Dragonje do Pule, dužine 54 kilometara.

Zapadni krak Istarskog ipsilona, kako se danas čulo, gradit će se u tri faze, i to prva od Medaka do Nove Vasi dužine 29 kilometara, zatim od Nove Vasi do Umaga u dužini od 12 kilometara, te posljednja od Vodnjana do Pule duga 13 kilometara. Zapadni krak Ipsilona trebao bi biti gotov do 2006. godine.

Obraćajući se brojnim gospodarstvenicima na današnjoj svečanosti, potpredsjednik Vlade Slavko Linić ocijenio je da je taj projekt iznimno značajan jer je, unatoč promjeni vlasti, ova Vlada dokazala dosljednost u realizaciji dogovorenih projekata.

Po Linićevim riječima, taj je projekt značajan i kao odraz javnog i privatnog interesa između hrvatske države i privatnog koncesionara Bina Istre. "Ovo nije politička, a niti izborna investicija, poput ceste Buje-Nova Vas, projekta HDZ-ove vlasti. Ova je Vlada zajedno s koncesionarom nakon dugih pregovora uspjela dogovoriti da se ovaj projekt financijski pokrije", kazao je Linić smatrajući kako je projekt važan i zbog toga što se potvrđuje stabilna i solidna politika hrvatske države koja, kako je rekao, "može biti ponosna na makroekonomsku stabilnost".

Ministar Čačić napomenuo je da je pune tri godine trebalo Vladi da savlada teret te investicije s obzirom na prijašnji nepovoljan projekt, pa je tako, dodao je, cijena gradnje 25 posto niža od dogovorene, te izvođač radova preuzima rizik realizacije projekta, koji financira sam sebe, i to bez državnih jamstava. Rekao je kako je uvjeren da će nakon izgradnje zapadnog kraka Istarskog ipsilona turistički promet zahtijevati puni profil autoceste za idućih 10 godina što nije ni malo čudno ako se zna da Istra ostvaruje 40 posto hrvatskog turističkog prihoda.

Po ministru Čačiću, iznimno je značenje tog projekta što je zahvaljujući njemu Vlada uspjela Hrvatsku pozicionirati kao bonitetnu državu i poželjnu svjetskim financijskim investitorima.

Generalni direktor koncesionara Bina Istre Emmanuel de Boutray zahvalio je resornom ministarstvu što je svojim odlučujućim djelovanjem omogućio početak radova za koje se na međunarodnom tržištu kapitala osiguralo 282 milijuna eura potrebnih za refinanciranje faze 1A od Rogoviča do Vodnjana te za financiranje faze 1B. Po njemu, sustav naplate na vijaduktu Mirna i na tunelu Učka bio je nužan uvjet za postizanje partnerstva s Vladom, te da on, kako je rekao, i u Istri bude prihvaćen.

(Hina) dspo vkn

Pročitajte više