Oracle poslovna inteligencija u VIPnetu

GOTOVO svaka odrasla osoba u Hrvatskoj danas posjeduje mobilni telefon. Broj korisnika premašio je 2 milijuna te je mobilnim operaterima sve teže privući nove korisnike. Iz tog razloga inicijative konkurencije sve su više usmjerene na privlačenje korisnika drugih operatera.

Svojim dolaskom na hrvatsko tržište, VIPnet je uveo niz novosti koje su mobilnu telefoniju učinile dostupnom većem broju ljudi. Kako bi mogao ponuditi nove zanimljive i atraktivne usluge, VIPnet-u je potrebna velika količina procesiranih podataka kao što su: prosječno trajanje poziva klijenta, najčešće korišteni brojevi i mreže, broj odaslanih SMS poruka, itd. Analizom ovih informacija, mogu se  derivirati vrlo precizni profili korisnika, njihovih navika i želja.

Iz tog razloga, VIPnet je 1999. godine pokrenuo prvu fazu implementacije sustava poslovne inteligencije, koristeći Oracle Business Intelligence & Data Warehousing tehnologiju. Izabran je višefazni, inkrementalani pristup projektu razvoja skladišta podataka, koji je do danas obuhvatio funkcionalne cjeline marketinga, prodaje i financija, a izvor je ključnih poslovnih informacija za oko 160 korisnika. Skladište podataka implementirano je na Oracle bazi podataka, a kao alati za analizu poslovnih informacija koriste se Oracle Discoverer i Business Objects.

Informacije pohranjene u ovoj bazi su vrlo različite - dužina poziva, prodajni kanali, geografski podaci, brojevi korisnika, ... – a importiraju se iz više od 25 različitih sustava. Stoga je bilo neophodno osigurati mogućnost da se svi poslovni podaci pohrane te zatim analiziraju na "user-friendly" način.

Zahvaljujući strukturiranim podacima u Oracle skladištu podataka, manageri VIPnet-a mogu pripremati nove, zanimljive usluge za korisnike mobilnih mreža.

Pročitajte više