Ova nas cesta na više načina vodi u budućnost, ovo je cesta svih hrvatskih građana, i svatko je ima pravo svojatati, neka nas spaja i okuplja, izjavio je na svečanom otvaranju premijer Račan, koji je čast otvaranja dionice prepustio zadarskoj mladeži.
Podsjetio je na kritike i nepovjerenja što su pratili planove gradnje ceste, ali i na činjenicu da se cesta prema jugu Hrvatske sanjala desetljećima. Uspjeli smo to ostvariti sada kad je dignut politički, gospodarski i financijski rejting Hrvatske, rekao je.
Zahvalio je svima koji su pridonijeli gradnji, prije svega hrvatskim građanima na povjerenju i podršci. Posebno je zahvalio zagrebačkom umirovljeniku dr. Pavlu Miletiću, koji je za autocestu darovao 312.000 kuna.
Račan je najavio da će se u ovoj godini izgraditi i u promet pustiti 150, a iduće 190 kilometara autocesta.
Hrvatska, naglasio je, cestovnu infrastrukturu gradi kako bi iskoristila geostrateški položaj, integrirala se u Europu, osigurala bolji život svojim građanima.
Na kraj dionice do Zadra II., Račan se sa spojne ceste Udbina-Gornja Ploča dovezao sam, a društvo su mu u automobilu bili službeni vozač, supruga Dijana Pleština i Zadranin Krešo Lilić, student prava, široj javnosti poznat kao natjecatelj iz "Milijunaša".
Svim građevinarima koji su gradili danas otvorenu dionicu zahvalio je i direktor Hrvatskih autocesta Stanko Kovač.
Posao je to koji u hrvatskom graditeljstvu nije zabilježen, 61 kilometar izgrađen je za deset mjeseci, rekao je Kovač.
Novosagrađenu dionicu blagoslovio je nadbiskup zadarski Ivan Prenđa.
Na svečanom otvaranju Vice Vukov otpjevao je pjesmu - To je tvoja zemlja, nastalu 70-ih godina kada je tadašnje hrvatsko političko vodstvo na čelu sa Savkom Dabčević Kučar i Mikom Tripalom prvi put istaknulo izgradnju autoceste Zagreb-Split kao hrvatski nacionalni strateški cilj.
Savka Dabčević Kučar danas je bila na otvaranju.
Na svečanom otvaranju bili su i hrvatski predsjednik Stipe Mesić i predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko Tomčić.
Dionica Udbina-Gornja Ploča-Zadar II. ima 42 objekta, a najznačajniji je tunel sv. Rok, dug 5.670 metara.
Za izgradnju je potrošeno 2,2 milijarde kuna.