Pomoćnica ministrice zaštite okoliša o novinama inspekcije

POMOĆNICA ministrice zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, zadužena za inspekcijske poslove, Josipa Blažević Perušić održala je radni sastanak s pročelnicimanačelnicima svih 11 područnih jedinica na kojemu su razmatrali stanje, probleme u radu i novine u postupanju, a vezano uz primjenu novih zakona zakona o otpadu i o gradnji, priopćilo je danas Ministarstvo.

Na sastanku je zaključeno da bi cijeli sustav inspekcije trebalo informatizirati, kako bi se inspektorima omogućio normalan rad i povećala učinkovitost, a ujedno i ubrzao nadzor nad radom svakog pojedinog inspektora, te javnosti omogućilo da brzo dođe do podataka koje traži. Ostvarenje toga cilja, kako se navodi, zahtijeva znatna financijska sredstva.

Raspravljalo se i o aktivnostima i mjerama iz ovogodišnjeg plana, u smislu poboljšanja kvalitete i kontrole rada. Inspekcija želi poboljšati komunikaciju i odnos unutar državnih tijela, što se posebice odnosi na urede državne uprave u županijama. U tom smislu, umjesto dosadašnjih 11, inspekcija će biti podijeljena u 20 područnih jedinica, koje će se poklapati s granicama županija. Jedino će Zagrebačka županija i Grad Zagreb biti spojeni u jednoj područnoj jedinici.

Izrađen je plan obilaska područnih jedinica radi boljeg upoznavanja sa specifičnim problemima svake područne jedinice kako bi se ti problemi što učinkovitije mogli ukloniti.

Organizacija rada i kadrovska pitanja ocijenjeni su kao najveći problemi u radu inspekcije Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. Najveći problem je, kako se navodi, fluktuacija i trenutačno nedovoljna popunjenost kadrovima u obje inspekcije, građevinskoj i inspekciji zaštite okoliša. Zaključeno je i da se edukacija inspektora mora bitno poboljšati. Bilo je riječi i o godišnjem izvješću inspekcije koje će, kako se očekuje, biti završeno u veljači, stoji u današnjem priopćenju Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

Pročitajte više