Smanjenje broja smrtno stradalih u prometu moguće je postići kombinacijom preventivnih i represivnih mjera i to suzbijanjem prekoračenja dopuštene brzine i vožnje nakon upotrebe opijata, te znatnim podizanjem sigurnosti onih sudionika u prometu koji koriste zaštitna sredstva, rekao je Finka.
Na predavanju su iznesena i stajališta Svjetske zdravstvene organizacije, po kojima zdrav okoliš, u smislu smanjenja onečišćenja i buke, te zdrava prehrana i smanjenje stresa - mjerljivo pridonose višem stupnju sigurnosti u prometu. Jednako je važna i dobra regulacija s razdvojenim prometom za suprotne smjerove, zaštitne ograde, te brza i dostupna medicinska pomoć.
Voditeljica karlovačke Hitne medicinske pomoći dr. Maja Grba Bujević rekla je da su tijekom 2003. godine imali 5037 intervencija izravnog spašavanja ljudskih života, a od toga 33 posto ili 1662 slučaja odnosila su se na pružanje pomoći ranjeniku u prometu.
Po svjetskim mjerilima Hitna pomoć nakon dvadeset minuta više nije Hitna pomoć, a ako se djeluje unutar deset minuta, smrtnost ranjenika smanjuje se za čak dvadeset posto.
U Hrvatskoj Hitna pomoć ima premalo timova, rekla je dr. Grba Bujević te je izdvojila primjer karlovačke Hitne pomoći koja samo s jedinim timom u smjeni pokriva čak 160 kilometara magistralnih cesta, što uključuje autoceste i državne ceste.
Kada ekipa intervenira u Vukovoj Gorici, nikako ne može u primjerenom roku pružiti pomoć ranjenima u Budačkoj Rijeci, rekla je, uz napomenu da ni vozila nisu brza ni moderno opremljena.
(Hina)xvhor yvkn