Promocija Plus: Sva tri HDZ-ova popusta su ubrojena u istraživanju

AGENCIJA Promocija Plus reagirala je na jučerašnje optužbe HDZ-ovog glasnogovornika Ratka Mačeka da u jučer objavljenom istraživanju o potrošnji stranaka za oglašivanje nisu ubrojeni popusti i da je zbog toga HDZ potrošio koliko sve druge stranke zajedno.

> Jedino HDZ kaže da Promocija Plus ne zna računati

> HDZ u dva tjedna potrošio 14 milijuna kuna samo za medijsko oglašavanje

Podsjetimo, Maček je kazao da u iznos do kojega je ta agencija došla brojeći oglase, spotove i plakate, 14 milijuna kuna, točno izračunat, ali da u njega nisu ubrojani popusti na broj objava, odnosno količinu, rabati  te popusti na financijska ulaganja. Rezultate istraživanja jučer su prezentirali GONG i Transparency International Hrvatska.

"Obračun oglasnog prostora, odnosno medijskog prostora vršen je prema prethodno javno obznanjenim komercijalnim uvjetima koji vrijede za oglašivače. To znači da su kod obračuna ulaganja uračunati i svi regularni popusti na broj objava, ali i na visinu financijskog ulaganja. To konkretno znači da su korištene one cijene koje vrijede za veliki broj objava (znači sukladno broju objava), ali i za ukupan iznos ulaganja u oglašivačku kampanju. Drugim riječima, svi popusti i rabati koji su javno obznanjeni na stranicama medijskih kuća su obračunati za sve stranačke oglase u promatranom razdoblju", navodi Adnan Begić iz agencije u odgovoru na Indexov upit.

Ista je metodologija primijenjena za sve stranke i ako ima odstupanja kod jedne stranke onda bi takvo odstupanje moralo biti i kod ostalih, naglašava on.

Ako svima brojke pašu osim HDZ-u...

"A kako ste i sami u tekstu istaknuli, sve ostale stranke potvrđuju da se radi o iznosima koji odgovaraju njihovim troškovima u promatranom periodu, meni jedino ostaje da zaključim kako je metodologija bila ispravna", navodi Begić.

Dodaje da je u promatranom istraživačkom projektu metodološki pristup jednostavan i objektiviziran za sve sudionike i takav će biti tijekom cijelog projekta, znači u razdoblju od 3.  do 23. studenog, čiji će rezultati biti predstavljeni javnosti sredinom prosinca.

U istraživanju Promocije Plus bili su obuhvaćeni su svi stranački plaćeni oglasi, spotovi i plakati u razdoblju 03. do 16. studenog i to u svim medijima s nacionalnim dosegom - televizijama s nacionalnim koncesijama plus OTV i Z1, radio postajama s nacionalnim koncesijama plus R101 i Sljeme, kompletnom tisku u zemlji, svim plakatnim mjestima za komercijalno oglašavanje - billboard, city light, mega-plakati, te na deset web portala. 

"Za kraj, ostaje mi jedino nada da za ovakvim istraživanjima u budućnosti neće niti biti potrebe jer će u ovoj zemlji zavladati politička i građanska odgovornost prema biračima da se financijski tokovi u strankama, prije i za vrijeme kampanje, vode javno i transparentno. Uostalom, kao i u svakoj drugoj uređenoj državi", zaključuje Begić.

A.B.
Foto: H.P.

Pročitajte više