Splitski "metro" je potpuna katastrofa. Pitali smo ih koliko su prodali karata

Foto: Kopilica Live/ Facebook

PRIJE 20-ak dana, 11. lipnja 2019., pompozno je predstavljeno nešto što je u javnosti dobilo naziv splitski metro.

Riječ je o vlaku koji povezuje kolodvor Kopilica u predgrađu s glavnim kolodvorom na Rivi i prometuje trasom kojom i inače vlakovi stižu u Split.

Na otvaranju je političare i putnike, koji su pompozno došli otvoriti novu liniju, vozio relativno moderan HŽ-ov vlak.

No zadnjih nekoliko dana malobrojne putnike je prevozio stari vlak. Kako su nam u nedjelju kazali iz HŽ-a, došlo je do privremene zamjene zbog kvara na klimatizacijskom sustavu.

"S obzirom da je jučer došlo do kvara na klimatizacijskom uređaju novoga vlaka serije 7023 koji vozi na relaciji Split – Split Predgrađe i obrnuto, umjesto njega vozi dizel-motorni vlak serije 7122 koji je prikazan na fotografiji. U tijeku je otklanjanje kvara na novom vlaku te se novi vlak uskoro očekuje u prometu", rekli su za Index iz HŽ-a u nedjelju.

Kvar je danas otklonjen.

"Kvar je danas otklonjen te je novi vlak od 11.42 sati u prometu. S obzirom da HŽ Putnički prijevoz raspolaže samo jednim novim vlakom serije 7023 koji je u prometu svakodnevno od 5.00 do 23.00 sata, zbog pojačane eksploatacije mogući su kvarovi. U slučaju kvara stručne službe održavatelja i proizvođača pokušavaju otkloniti kvar u najkraćem mogućem roku", kažu nam iz HŽ-a.

Pitali smo ih koliko su karata prodali

Pitali smo ih i o isplativosti nove linije. Konkretno, koliko su karata prodali od 11. lipnja, otkako je pokrenuta ova linija.

"Od 11. do 30. lipnja na relaciji Split – Split Predgrađe – Split prodano je 670 zajedničkih pojedinačnih karata HŽ Putničkog prijevoza i Prometa Split koje vrijede za prijevoz vlakom na relaciji Split – Split Predgrađe ili Split Predgrađe – Split te u autobusnom prijevozu Prometa d.o.o. Split u 1. zoni gradskog prijevoza", odgovorili su nam.

"Vlakovi na navedenoj relaciji uvedeni su u sklopu sustava javnoga gradskog prijevoza na splitskom području te se njima uz putnike s pojedinačnim kartama, mogu koristiti i putnici s mjesečnim kartama Prometa d.o.o. Split, kao i mjesečnim kartama HŽ Putničkog prijevoza. Također, vlakovi su uvedeni zbog prometnog rasterećenja središta Splita te se u Kopilici, odnosno kolodvoru Split Predgrađe očekuje presjedanje putnika iz turističkih autobusa, kao i autobusa iz Zračne luke Split koji bi vlakom trebali skratiti vrijeme putovanja do gradske luke", dodali su.

Pitali smo ih i koliko puta dnevno prometuje ova linija.

"Navedena linija vozi 36 puta dnevno na relaciji Split Predgrađe – Split, odnosno 37 puta dnevno na relaciji Split – Split Predgrađe", kažu nam.

To znači da dnevno u oba smjera vlak prometuje ukupno 73 puta. Jednostavna računica govori da je u oba smjera u lipnju bilo 1460 vožnji - možda nešto manje jer na dan otvaranja nisu vozili cijeli dan. Prodali su 670 karata. Dakle, ni pola karte po vožnji.

Pročitajte više