Šustarove igre s reformom školstva: Otvorio javnu raspravu koja ništa ne znači

Foto: FAH

TEHNIČKI ministar znanosti obrazovanja i sporta Predrag Šustar pokrenuo je javnu raspravu o kurikularnoj reformi na portalu e-savjetovanje. Međutim, ta javna rasprava kako doznajemo, nema baš nikakvog smisla.

Od osoba koje su sudjelovale u izradi Cjelovite kurikularne reforme, saznali smo da ne postoji zakonska osnova po kojoj bi ta javna rasprava imala učinak.

"Šustar ne može donijeti kurikulum. To mu govorimo još od veljače, međutim on apsolutno ništa nije radio po tom pitanju. Nije donio nikakav zakonski okvir po kojem bi, kad javna rasprava završi, mogao potpisati kurikulum kako bi se on krenuo uvoditi u škole i time započeti reforma", kazao nam je dobro upućeni izvor.

Osim toga, Ministarstvo nije objavilo Okvir nacionalnog kurikuluma koji je prošao javno savjetovanje premda im je rok istekao.

Šustar je tvrde, obećao isto objaviti do 13. lipnja, međutim još uvijek nije, a radi se o krovnom dokumentu Kurikularne reforme koji je prošao i stručno i javno savjetovanje.

MZOS: Javna rasprava je u tijeku

U MZOS-u su nam pak kratko odgovorili da je javna rasprava u tijeku te da se održava na portalu eSavjetovanje.

"Ministarstvo je otvorilo javnu raspravu o trima okvirima i pet razinskih kurikulumskih dokumenata. Pri otvaranju javne rasprave o kurikulumskim dokumentima, Ministarstvo će slijediti sljedeću strukturu: tri okvira, pet razinskih kurikulumskih dokumenata, sedam područnih kurikulumskih dokumenata, sedam međupredmetnih kurikulumskih dokumenata i 38 predmetnih kurikulumskih dokumenata", stoji u odgovoru koji nam je stigao iz Ministarstva.

I dok se još uvijek ne zna što će biti s reformom, predstavnici Stručnih radnih skupina otišli su na Pantovčak na poziv predsjednice Kolinde Grabar Kitarović.

Iz njezinog su Ureda objavili kratko priopćenje u kojem stoji da je "zaključak sastanka da se reforma hrvatskog školskog sustava mora nastaviti i provesti te kako je potrebno osnažiti javnu raspravu u cilju razrješavanja svih dvojbi".

Predstavnici stručnih skupina su zadovoljni tim sastankom i nadaju se da bi predsjednica mogla utjecati na cijeli proces.

Predstavnici stručnih skupina traže pomoć Kolinde

Tomislav Šikić, predstavnik stručne skupine za matematiku, u razgovoru za Index kazao je da ih je ona podržala, a nada se da će njezina funkcija imati i utjecaj na nastavak reforme.

"Ona u ovoj situaciji može dati smjernice i svojim stavom malo usmjeriti stvari. Njezine poruke mogu imati težinu. Imali smo osjećaj da imamo podršku od nje. Treba se nastaviti dalje s reformom dok god postoji taj entuzijazam u školama, a bojim se da će on splasnuti ako se ne daju jasne smjernice da se s reformom nastavlja", kazao je Šikić, dodajući pritom da im MZOS nikad nije dalo jasnu podršku, već samo načelno.

Za kraj je dodao kako su oni svoj posao završili, na način da je svatko svoj dokument revidirao i da je sve spremno da se pokaže javnosti.

Predstavnica stručne skupine za hrvatski, Dijana Greblički Miculinić, Indexu je rekla da joj je teško procijeniti kolike su predsjedničine mogućnosti u cijelom procesu oko reforme, no navela je i da im je njezina potpora važna.

"Šustar nije napravio što je trebao"

"Predsjednica smatra da je važno nastaviti reformu. Mi smo joj se obratili kao instituciji predsjednice, da vidimo koliko ona može utjecati da se proces nastavi dalje, da se taj entuzijazam nastavi. Tražili smo i da se povuče novac iz fondova, da se prati strategija znanosti i obrazovanja", rekla je Greblički Miculinić.

Za kraj je, kao i naš izvor s početka teksta, naglasila da se i u slučaju kad javna rasprava završi, odluka o uvođenju reforme u škole ne može donijeti jer ministar Šustar nije donio važeći dokument.

"Zakonski nije regulirano da ti dokumenti, kurikulumi na kojima smo radili, idu u provedbu jer ministar nije napravio što je trebao", kazala je na kraju profesorica Greblički Miculinić.

Pročitajte više