Kaos u Zračnoj luci Zagreb zbog Antonova!

Foto: Hina; Borna Filić/Pixsell, Uglješa Stojaković( UTC Overseas Inc.)

JUTROS u 7 sati u Zračnoj luci Zagreb započeo je proces ukrcaja Končarovog transformatora koji putuje prema Filipinima u najveći zrakoplov na svijetu, Antonov 225. 

Ukrcaj je završen oko 18.30, a zrakoplov Antonov u nedjelju u 6 sati ujutro polijeće prema Filipinima. 

> Antonova dovezao Antonov: Najveći zrakoplov na svijetu stigao u Zagreb po 140 tona težak Končarov transformator!

Zagrepčani su odlučili subotu provesti uz Antonova 225. Najveći zrakoplov na svijetu sletio je jučer u Zračnu luku Zagreb, a njegov odlazak za Filipine očekuje su sutra u ranim jutarnjim satima.
 
Zrakoplov An 225 obišla je danas i prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić koja se u zagrebačkoj Zračnoj luci zatekla po povratku iz Hong Konga, odnosno službenog posjeta Kini.
 
Roditelji s malom djecom, djedovi i bake, svi su danas na Plesu željeli vidjeti najveći zrakoplov na svijetu. Zbog Antonova 225 čekalo se u dugom redu i do dva sata, no nervoze nije bilo.
 
Čekali smo dva sata!
 
"Uglavnom se vidi, utovaruju ga, sve je ok, ali je predaleko. Čekali smo dva sata s dvoje djece, tako da se ne isplati. Sviđaju mi se ogromni avioni. Još čekam da dođem do aviona. Nije poseban pregled. Čeka se dva sata, avion se uopće ne vidi. Skroz desno je i ljudi se guraju ogradu. Ogroman je i možda jedini put u životu, pa vrijedi ipak pogledati. Ako se može u Gardalandu, može se i ovdje", kazali su nam građani.
 
Zbog neočekivanog interesa Zagrepčana u krugu Zračne luke nastao je prometni kolaps. Policija je stoga zabranila ulazak osobnim automobilima, a iz ZET-a su pozvali građane da koriste javni gradski prijevoz. Većina građana ipak je danas odlučila doći osobnim automobilom do Plesa. Mjesto više tražilo se na slobodnim zelenim površinama u blizini, a do Antonova se išlo pješice.
 
"Policija je regulirala i stali smo na livadu. Sve je ok, malo smo prošetali i super. Policija je dosta pomogla oko parkiranja, tako da nije bio problem. To nije baš svakidašnja stvar tako da mislim da ne bi trebalo nikome biti problem. Stali smo dolje na livadu, nekako smo se snašli, kao i inače", kažu posjetitelji.
 
Gužva je premašila sva očekivanja!
 
Djelatnici zagrebačke Zračne luke očekivali su veliki interes građana, no današnja gužva premašila je sva njihova očekivanja, kaže nam Lidija Capković Martinek.
 
"Mi smo cijelo vrijeme imali redovni promet. Ništa se nama u odvijanju redovnog prometa nije promijenilo i u tom smislu smo imali probleme zbog gužve na cesti i ljudi koji su dolazili s automobilima do Zračne luke. Postojala je opasnost da oni koji moraju stići na svoj let, zbog toga što nemaju gdje parkirati i jer su gužve na cesti, ne bi na vrijeme mogli stići na svoj let", pojašnjava Capković Martinek.
 
Djelatnici Zračne luke Zagreb zahvaljuju se svim građanima na strpljenju i razumijevanju, uz pojašnjenje svima onima koji nisu bili zadovoljni pogledom s terase vidikovca.
 
"Taj zrakoplov je parkiran na poziciji cargo jer je prošao pod teret i na niti jednoj drugoj poziciji se ne može parkirati, ni na onoj kojoj bi građani možda priželjkivali da bi mogli bolje vidjeti zrakoplov s piste. Mi smo se maksimalno potrudili što smo mogli da svima koji žele, omogućimo da pogledaju taj zrakoplov", poručuje Capković Martinek.
 
Za transformator napravili i specijalni okvir za transport!
 
"U 7 sati smo započeli s pripremama za utovar. Zrakoplov je podignuo kokpit i spustio utovarnu rampu. To je trajalo oko sat i pol. Potom je iz zrakoplova izbačen poseban okvir napravljen specijalno za prijevoz ovog transformatora, kako ne bi došlo do oštećenja tereta i zrakoplova. U tijeku je stavljanje transformatora u taj okvir pomoću dvije mobilne dizalice. Nakon što bude učvršćen, posada zrakoplova preko utovarne rampe kači taj okvir i slijedi sam utovara", pojasnio je oko podneva za Index detalje i tijek utovara Uglješa Stojaković iz međunarodne logističke kuće UTC Overseas Inc., koja je organizirala cijeli prijevoz.



"Očekujemo da će utovar biti dovršen između 18 i 19 sati. Zasad sve teče u najboljem redu", naveo je Stojaković, dodajući kako bi bilo kakvo odgađanje polijetanja, zakazanog za nedjelju u 6 sati ujutro, izazvalo ogromne dodatne troškove.

Građani pohrlili u Zračnu luku, u kolonama i redovima čekaju priliku za pogled na najveći zrakoplov na svijetu

"Riječ je o velikom projektu i velikim novcima, a i pitanje je kad će više ovakav zrakoplov sletjeti u Zagreb, pa ne čudi da je interes građana ogroman", kazao je Stojaković o ogromnim gužvama u Zagrebačkoj zračnoj luci i kolonama građana koji čekaju svoj red kako bi izašli na terasu Zračne luke i na nekoliko trenutaka vidjeli najveći zrakoplov na svijetu. Stojaković nam je kazao i kako će o cijelom ovom projektu biti snimljen i film, za što je angažiran studio Blenda iz Zagreba.

Tijekom prijepodneva Zračnu luku je posjetila i prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić.

Prometni kaos prema Zračnoj luci Zagreb

"ZET pojačava autobusnu liniju 268 prema Velikoj Gorici zbog gužve i povećanog broja putnika koji dolaze u zagrebačku Zračnu luku!

Moguća su odstupanja od voznih redova.

Zračna luka Zagreb i ZET pozivaju na korištenje autobusa jer je na području Plesa velika gužva, a osobni automobili dodatno usporavaju promet", stoji u priopćenju poslanom iz ZET-a nešto prije 13 sati.

Po ogromni transformator stigao zrakoplov dugačak nešto manje od nogometnog igrališta i visok kao šesterokatnica

Najveći zrakoplov na svijetu je na zagrebački aerodrom Pleso sletio u petak u 17.45 sati. Sve je bilo dobro pripremljeno pa je slijetanje prošlo u najboljem redu. Antonova, čiju posadu čini šest osoba, u Zagreb je dovezao pilot Dmitro Antonov, koji njime upravlja posljednjih 10-ak godina i jedan je od svega nekoliko pilota koji imaju dozvolu za upravljanje najvećim zrakoplovom na svijetu. Predviđeno vrijeme polijetanja Antonova s Plesa prema Filipinima, kamo treba dostaviti Končarov transformator, je u nedjelju u 6 sati ujutro.

Najveći operativni zrakoplov na svijetu nazvan Mriya, što na ukrajinskom znači "san", dugačak je nešto manje od nogometnog igrališta i visok kao šesterokatnica. Za tu jedinstvenu leteću grdosiju dužine 84 metra, raspona krila 88 i visine 18 metara vlada veliko zanimanje zrakoplovnih entuzijasta koji putuju po svijetu kako bi ga vidjeli i snimili.

Antonov 225 prazan teži oko 300 tona, a rekordan teret koji je dosad prevezao je 189 tona težak generator 2009. godine. Maksimalna težina tereta u teretnom prostoru je 250 tona a najveća težina koju može ponijeti "na leđima" je 200 tona a s takvim teretom može letjeti na udaljenosti 4500 kilometara, dok s maksimalnom količinom goriva stiže na odredišta udaljena 13 do 15 tisuća kilometara. Ovaj leteći div drži gotovo 240 rekorda u svijetu zrakoplovstva i zračnog prijevoza.

Zrakoplov će iz Zagreba prevoziti  transformator proizveden u Končar energetskim transformatorima. Transformator je težak 210 tona, snage 318 MVA dužine je 8,6 metara, širine 6,7 i visine 7,7 metara za Transformatorsku stanicu San Lorenzo na otoku Cebuna na Filipinima.

Prijevoz teškog transformatora počeo je u četvrtak navečer u 21.30 sati. Teret je krenuo iz zagrebačkog Jankomira preko Zagrebačke avenije do Plesa. Kamionom je upravljao Krešo Kozina. S obzirom da je kamion vozio od 5 do maksimalno 15 km/h na Pleso je stigao tek u petak u jutarnjim satima.

Pročitajte više