Trumpov trgovinski rat s Kinom koštao je SAD 245 tisuća radnih mjesta

Foto: EPA

SAD je zbog trgovinskog rata koji je predsjednik Donald Trump zapodjenuo s Kinom izgubio 245.000 radnih mjesta, a postupno obostrano smanjivanje carina potaknulo bi rast i djelomice nadoknadilo gubitak, pokazuje istraživanje.

Studiju je naručilo Američko-kinesko poslovno vijeće (USCBC), udruženje velikih američkih kompanija koje posluju u Kini, a izradio ju je Oxford Economics.

Scenarij eskalacije

Obostrano postupno smanjivanje carina rezultiralo bi otvaranjem 145 tisuća radnih mjesta u SAD-u do 2025. godine, utvrdili su autori.

"Scenarij eskalacije" pretpostavlja pak kidanje veza između dva vodeća svjetska gospodarstva, uz procjenu da bi se u tom slučaju američki BDP mogao smanjiti za 1600 milijardi dolara u sljedećih pet godina, broj radnih mjesta u 2022. za 732 tisuće te za 320 tisuća do 2025.

Studija je objavljena samo nekoliko dana prije no što će u Bijelu kuću ući novoizabrani predsjednik Joe Biden i započeti veliku analizu američke trgovinske politike, uključujući konzultacije sa saveznicima o Trumpovim kaznenim carinama, napominje Reuters.

Biden ne planira mijenjati kaznene carine

Biden je rekao da ih u dogledno vrijeme ne planira mijenjati, ali da će surađivati ​​sa saveznicima kako bi pritisnuo Kinu da promijeni trgovinsku politiku.

Predsjednik USCBC-a Craig Allen podupirao je Trumpova nastojanja da promijeni kinesku politiku u pitanjima trgovine i prijenosa tehnologije, a sada ističe da je važno da udruga artikulira moguće posljedice političkih odluka o američko-kineskim odnosima.

"U slučaju carina vrlo je važno da razumijemo puni ekonomski trošak takvih odluka", rekao je Allen na konferenciji za novinare.

Studija procjenjuje da američki izvoz u Kinu podupire 1.2 milijuna radnih mjesta u SAD-u i da kineske multinacionalne kompanije izravno zapošljavaju 197 tisuća Amerikanaca. Američke su tvrtke u 2019. u Kinu uložile 105 milijardi dolara, navodi se.

"Budući da će Kina u idućem desetljeću biti generator oko trećine globalnog rasta, očuvanje pristupa kineskom tržištu sve je važnije za svjetski uspjeh američkih tvrtki", zaključak je studije.

Pročitajte više