TV show "Nova lova": Novoj lova, gledateljima potvrda da su debili

RADO prihvaćate da Vas drugi smatraju za debila? Ne možete se pohvaliti kvocijentom inteligencije potrebnim, da ne pretjerujemo, ni za puku egzistenciju? U životu ste čitali samo juhu s tjesteninom u obliku slova? Onda je jutarnji termin na Novoj TV rezerviran samo za Vas.

To bi, da se nas pita, bila najavna špica za najnoviji - usudili bismo se reći - "izbljuvak" Nove TV u obliku njezina novog interaktivnog showa uživo, nazvanog "Nova lova", a kojega je ova televizijska kuća najavila kao "priliku da im uzmete lovu".

Kako to već biva, u prvom su planu atraktivne voditeljice čiji je izgled u cijeloj priči ovaj put ipak manje bitan. Važnija je, naime, njihova sposobnost da gledatelje (ciljna grupa su, valjda, oni nesposobni donositi bilo kakve, a kamoli logičke zaključke) privuku da što veći broj puta okrenu broj telefona prikazan ispod prpošnih pojava voditeljica.

Radi se, naime, o showu u kojemu gledatelji rješavaju logičke i matematičke zadatke, i pri tome mogu osvojiti "vrtoglavih" 600 ili 700 kuna. Kako je stajalo u njezinoj najavi, Nova TV gledateljima je u obliku gorenavedenog showa donijela interaktivnu igru za gledatelje koju igraju milijuni ljudi u više od četrdeset zemalja svijeta na četiri kontinenta. 

Pitamo se samo je li i u drugim zemljama uobičajeno da tijekom dvosatnog showa tek nekolicini ljudi uspije pojaviti se u eteru i dobiti priliku rješiti smiješno lagan logički zadatak koji im je postavljen. Mnogi bi rekli, radi se o klasičnoj prijevari gledatelja koji po cijeni od 3, 66 kuna (uključujući PDV) pokušavaju doći do voditeljice s fiksne telefonske linije, a oni nesretnici koji zovu putem mobilnog telefona najprije plaćaju cijenu poziva od 3,41 kunu (također uključujući PDV) da bi naposlijetku, kao i svi ostali, "razgovarali" s telefonskom sekretaricom za 6,82 kune po minuti.

Dok gledatelji zovu i slušaju sekretaričine "varijacije na temu" poput "Ovo je bilo blizu, vrlo blizu, nemojte da netko drugi osvoji nagradu, nazovite odmah ponovno!", "Odličan pokušaj, Vaša sreća je na vrhu, nazovite ponovno!" i vrhunac: "Izvrsno! Ovo je bilo toliko blizu da sam uvjerena da ćete ako nazovete još jednom dobiti priliku!", voditeljica u eteru trkelja što joj padne na pamet, vrijeđajući pri tome inteligenciju gledatelja tako što im daje natuknice da pogode o kojemu se voću radi, ako se riječ sastoji od 6 slova: u, k, a, b, j, a. Suvišno je pri tomu napominjati da dotična drži jabuku u ruci zagonetno se smijuljeći.

U prvih sat vremena emisije tek četvero gledatelja uspjelo je razgovarati s voditeljicom i rješiti urnebesno smiješan zadatak.

Nije prvi put da komercijalne televizije ovakav "marketinški trik" koriste kako bi prevarile svoje gledatelje, no svakako je rijedak slučaj da to rade pod ovako lošom krinkom i nimalo razrađenom taktikom, što ne ide ni u prilog samom imidžu televizije koja na tako očit način lišava svoje gledatelje bilo kakve primisli da se radi o ljudima s imalo sive tvari u glavi.

Obzirom na cjelovitu informaciju koju bi Nova TV trebala pružiti svojim gledateljima, a jedna od njih je i ta da će gledatelji vrlo teško dobiti priliku zaista se javiti u eter te da će tijekom svojih poziva uglavnom "razgovarati" s telefonskom sekretaricom koja će ih, između ostalog, bodriti riječima poput "Sigurna sam da znate točan odgovor, nazovite ponovno!", ova televizija - po svemu sudeći - to nije učinila. Barem ne na način koji bi gledateljima bio vidno jasan. 

Naime, kako doznajemo od glasnogovornice Nove TV Diane Tušek, pravila TV igre dostupna su na web stranici Nove TV, kao i teletekstu Nove TV (stranica 562). Dakle, manje sreće u cijeloj stvari imat će oni informatički nepismeni ili, uostalom, oni koji ni ne znaju da se pravila TV igre nalaze na službenoj stranici Nove TV ili teletekstu. Također je suvišno napomenuti da tijekom emisije niti jednom izrijekom nije navedeno gdje se gledatelji mogu upoznati s pravilima igre.

Glasnogovornicu Nove TV Dianu Tušek zamolili smo također da nam pojasni pravila igre, na što dobivamo odgovor da se gledatelji koji žele sudjelovati u TV igri mogu registrirati pozivom na fiksnu ili mobilnu liniju.

"Nakon registracije, prijavljena osoba će biti odabrana za sudjelovanje u emitiranom showu nasumičnim odabirom iz svih brojeva koji su registrirani za vrijeme naznačenog vremenskog razdoblja, ili odabirom osobe koja je prva nazvala nakon trenutka kojeg je navela voditeljica." - u razgovoru za Index ustvrdila je glasnogovornica Nove TV.

Na pitanje o tomu koliko je poziva uobičajeno primiti po emisiji, ne dobivamo konkretan odgovor, kao ni na ono koja je svrha emisije u kojoj voditeljica po 20-tak minuta doslovno "tupi" i obmanjuje gledatelje pitanjima poput "Zašto me nitko ne zove? Molim vas, zovite me.", pri čemu gledatelji nedvojbeno dobivaju dojam da će im se s druge strane slušalice javiti upravo voditeljica, a ne sekretarica milozvučnog glasa i "korisnih" savjeta.

"Ako takva koncepcija showa funkcionira u 40 zemalja svijeta, zašto ne bi i kod nas? Neke su izjave voditeljice možda nejasne, kao i poruke koje sekretarica poručuje gledateljima koji ju nazovu,  čega smo postali svjesni te smo odlučili promijeniti poruke na sekretarici, a koje bi gledateljima trebale bolje dati do znanja o kakvom se showu radi." - zaključila je krajem razgovora za Index glasnogovornica Nove TV.

Za komentar cijelog slučaja zamolili smo magistra Iliju Rkmana, predsjednika Hrvatskog saveza udruga za zaštitu potrošača, a koji nam je kazao kako su od onog trenutka kada je show počeo, a s motrišta univerzalnog prava potrošača (u ovom slučaju, gledatelja Nove TV) morala biti prezentirana sva pravila igre.

"To se odnosi i na informaciju o tomu kolika je cijena samog poziva, hoće li gledatelji dobiti izravnu vezu, kolika je cijena stvarnog, a kolika preusmjerenog poziva, kolika je mogućnost da ćete sudjelovati u emisiji, odnosno javiti se u eter. Ta informacija treba biti cjelovita i istinita. Sve ostalo se smatra kršenjem zakona o pravu potrošača na pristup informacijama." - kazao je u razgovoru za Index gospodin Rkman.

Branka Suvajac
Screenshot: Nova TV

Pročitajte više