VIDEO Tomašević: U roku dvije godine zatvorit ćemo Jakuševec

Foto: Index

NA INDEXU ste mogli uživo pratiti intervju s Tomislavom Tomaševićem koji će na lokalnim izborima u Zagrebu predstavljati platformu "Zagreb je naš." S njim je razgovarao Vojislav Mazzocco. U 16 sati Mazzocco će imati lajv intervju s Dragom Prgometom, kandidatom HDZ-a.

Pogledajte što mu je Tomašević kazao. Kako misli promijeniti Zagreb?

TRANSKRIPT

Što nudi zagrebačkim biračima?

Zadnjih 16 godina svi otvoreno ili skriveno podržavaju Bandića i omogućavaju mu ostanak na vlasti. Mi smo novi ljudi koji se prvi put kandidiraju na izborima.

Prioritet su nam jeftine komunalne usluge. Voda, koja je u posljednjih 16 godina poskupila tri puta, osnovno je ljudsko pravo. Samo grad Zagreb je, i Zaprešić, pročišćavanje vode dao privatnoj firmi i na taj način joj omogućuje polovicu godišnjeg profita. Napravit ćemo reviziju tog ugovora. Nema smisla plaćati 400 milijuna kuna godišnje iz džepa građana i preplatiti investiciju nekoliko puta.

Jakuševec je davno trebao biti zatvoren kao odlagalište, tamo bacamo 150 milijuna kuna vrijednih sirovina godišnje i Zagreb je zadnji grad Europske unije po recikliranju. Zatvorit ćemo Jakuševec u roku dvije godine.

Odvoz otpada će se plaćati onoliko koliko ga bude, ne paušalno kao dosada.

Dobar dio ovih investicija može se sufinancirati iz EU fondova. Dosad je Zagrebu iz fondova uzeo samo 35 milijuna kuna za ZOO.

Dosad bez Zelenih u Skupštini

Uvjeren sam da ulazimo u Skupštinu Grada i da će se to sada promijeniti. Svih ovih godina predlažemo različita rješenja, ali nije bilo političke volje da se oni riješe.

Ove lokalne izbore vidimo kao svojevrsni referendum na kojemu će se pokušati javni monopol pretvoriti u privatni monopol. Svi gradovi Europe vraćaju komunalne usluge u javne ruke, uspostavljaju širi nadzor u gradskim poduzećima koje onda javnost kontrolira. U Zagrebu javna poduzeća služe kao bankomati pojedincima. Gradska poduzeća treba demokratizirati, a ne ih dati u privatne ruke.

Vjerujemo da ćemo biti nova energija u Gradu Zagrebu.

Bandićevo naslijeđe

Holding ima 11.000 zaposlenih, gradska uprava oko 3.000. Platformu Zagreb je naš napravili smo po uzoru na španjolske gradove. Prema njihovim iskustvima oko 80 posto ljudi se brzo prilgodilo novom modelu upravljanja gradom. Vjerujem da će tako biti i u Zagrebu.

Jako malo ljudi koje plaćamo iz proračuna može raditi svoj posao i donositi odluke jer se boje da će naštetiti Bandićevim prijateljima, kumovima i rođacima.

Kome od protukandidata ne bi dali podršku?

Svakako ćemo dati doprinos da se Bandić ukloni s vlasti nakon 17 godina. Podršku ne bi dali desnim svjetonazorskim opcijama poput Brune Esih i Drage Prgometa. Za MOST ne vjerujem da će ući u drugi krug.

Promet u Zagrebu

Svi su nezadovoljni prometom u Zagrebu. Prije svega prioritet nam je javni prijevoz, tramvaji koji moraju biti brži. Brzina tramvaja posljednjih 16 godina pada. Ovo možemo napraviti na nekoliko načina. Fizički ćemo odvojiti koridor tramvaja od automobilskog prijevoza. U užem centru ćemo graditi nove garaže, ali na obodu centra, ne u samom središtu.

Integrirat ćemo željeznicu ,sinkronizirati vozne redove. Nema smisla imati okretišta tramvaja i autobusa na mjestima gdje nema željezničke stanice, poput Savskog mosta ili Črnomerca.

Ključno je izgraditi nekoliko novih podvožnjaka na opterećenim mjestima, osobito rasteretiti Savsku.

Tragikomične improvizacije su nam biciklistička infrastruktura. Izgradit ćemo mrežu biciklisičkih staza.

U Zelenoj akciji smo još prije osam godina predlagali pojeftinjenje karte u javnom prijevozu. Prijevoz je skup u odnosu na druge europske metropole. Tada nije bilo sluha za taj prijedlog. Ovo pojeftinjenje karte je predizborni potez koji dolazi barem osam godina prekasno.

Što je Bandić napravio dobro?

Naravno da svi moraju imati cestu, vodovod i kanalizaciju. Ovo je glavni grad i ovo je 21. stoljeće. To je pozitivno napravio, ali posao nije doveo do kraja. Unatoč tome troši novce na fontane. Mogao je dva vrtića izgraditi umjesto fontana kod NSK. To moraju biti prioriteti, ne fontane.

Da je Bandić fasciniran Medvednicom kao što govori, ne bi čekali žičaru. Zato što je nema prisiljeni smo ići gore automobilima i to ubija poantu parka prirode.

Cvjetni trg jedno od najdražih mjesta u Zagrebu je i mjesto gdje ste uhićivani

Baš po nalogu Milana Bandića. Neki dan taksist mi je rekao da sad tek vidi da smo bili u pravu. Automobili iz garaže idu u Ilicu, tramvaj mora čekati da se uključe u promet.

Uspjeli smo 2012. promijeniti GUP i izboriti da se takvo što više ne ponovi u Zagrebu.

Sigurno ćemo ući u Skupštinu Grada Zagreba i tamo puhati za vrat vladajućima.

Pročitajte više