Žabo: Da Croatia Airlines ima uvjete kao Ryanair, imala bi dobit od 55 milijuna kuna

Foto: N1, HIna

DIREKTOR komercijalnih poslova Croatia Airlinesa Slaven Žabo opisao je za N1 situaciju u kojoj koncesionar Međunarodne zračne luke Zagreb, tvrdi, odobrava ogromne popuste Ryanairu kako bi došao, dok Croatia Airlinesu zadržava ranije, bitno lošije uvjete poslovanja. Nastavak je to jučerašnjeg priopćenja Croatia Airlinesa, koji ne spominje milijune koje dobiva iz proračuna. Naime, kako smo objavili prije nekoliko mjeseci, u samo nešto više od godinu dana država je Croatia Airlinesu odobrila potpore u vrijednosti od gotovo milijardu kuna, proizlazi iz vladinih odluka. 

Evo što kaže Žabo.

"Nakon što su 30. ožujka ove godine Međunarodna zračna luka Zagreb i irski niskobudžetni prijevoznik Ryanair najavili otvaranje baze u Zagrebu i pokretanje novih linija, Croatia Airlines je kao najveći dugogodišnji korisnik MZL Zagreb zatražila izjednačavanje komercijalnih uvjeta, odnosno, zatražili smo te poboljšane komercijalne uvjete koji su ponuđeni Ryanairu", objasnio je Žabo što se dogodilo:

"Croatia Airlines očekuje jednaku tržišnu utakmicu"

"Modelom poticaja razvoja prometa MZL koji je stupio na snagu, koji je bio preduvjet dolaska Ryanaira, Ryanairu je ponuđen popust na usluge slijetanja od 100 posto i popust na putničku naknadu od 80 posto."

"Kada bismo takve komercijalne uvjete primijenili na prometovanje Croatia Airlinesa u 2019., dakle prije pandemije, Croatia Airlines bi ostvarila cjenovnu pogodnost u iznosu od 135 milijuna kuna, što bi značilo da bi tu poslovnu godinu, umjesto iskazanog gubitka od 80 milijuna kuna, završila s neto dobiti od 55 milijuna kuna", usporedio je poslovne rezultate u takvoj situaciji.

Reporter N1 je kazao da je MZL Zagreb za Croatia Airlines matična luka, dok je Ryanair u poziciji da može doći ili otići te je pitao je li možda to igralo ulogu u tako različitom odnosu prema jednoj i prema drugoj kompaniji.

"Croatia Airlines očekuje jednake tržišne uvjete, jednaku tržišnu utakmicu za sve sudionike", odgovorio je Žabo.

Dodao je još jednu dimenziju problema:

"U spomenutom modelu poticaja za razvoj zračnog prometa MZL-a oni su, koristeći se IATA kodovima za aerodrome, a ne navodeći imena regija i destinacija, u principu pogodovali irskom prijevozniku da na linije kojima već prometuje Croatia Airlines, ali i drugi avioprijevoznici, mu se omogući korištenje tih poboljšanih komercijalnih uvjeta. To dovodi do tržišne neravnoteže."

"Uvjeti za CA bi trebali biti povoljniji"

Rekao je da Croatia Airlines ima sedam puta više aviona na aerodromu u Zagrebu, što bi povlačilo logično očekivanje da po hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika uvjeti u njegovoj matičnoj bazi budu i povoljniji u odnosu na stranog prijevoznika.

"Konkurencija je uvijek dobrodošla. Realnost je da je Croatia Airlines tijekom cijelog postojanja bila suočena s teškom konkurencijom. Tu nema ništa spornog", kazao je Žabo i dodao: "Nedopustivo je da nacionalni zračni prijevoznik financira dolazak svoje konkurencije."

Rekao je, također, da niža cijena karte niskobudžetnih avioprijevoznika predstavlja tek jednu stranu medalje:

"Naša prednost je to što pružamo povezanost Zračne luke Zagreb sa 150 destinacija u svijetu, imamo loyalty programe, imamo fleksibilnost, brinemo se o našem putniku dok ne dođe na lokaciju…"

Opisao je računicu u kojoj se, kad se uračunaju svi troškovi prijevoza prtljage, prijevoza od i do aerodroma na polazištu i odredištu te nekoliko drugih elemenata, da se brzo dođe do slične cijene putovanja: "Bitno je što ta cijena sadržava. S onom cijenom ćete moći ući u zrakoplov samo s mobitelom u džepu."

Pročitajte više