ZAVIRITE U TUĐMANA Zračna luka otvara se za pet dana, pogledajte kako to izgleda

Foto: Marko Prpić/Pixsell

ZA PET dana, 21. ožujka, otvara se novi putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman. Iz zračne luke se diče i hvale da je riječ o impresivnoj građevini "atraktivne, suvremene arhitekture" koja predstavlja "spoj betonskog podnožja u kojem se nalaze svi sadržaji terminala i valovite čipkaste čelične konstrukcije krova koja zgradi daje poseban arhitektonski izričaj".



Novi terminal prostire se na 65.000 metara kvadratnih, a za milijune putnika koji bi trebali gaziti Tuđmanom osigurano je 1.100 parkirnih mjesta. Novi terminal građen je za pet milijuna putnika godišnje, a jednom kad se ta brojka premaši planira se izgradnja druge faze terminala kojom će se kapacitet zračne luke povećati na osam milijuna.

Otvorenje novog putničkog terminala nesumnjivo predstavlja novu eru i posve novu fazu poslovanja Zračne luke Franjo Tuđman. Naravno, i s tehnološkog i organizacijskog aspekta, novi putnički terminal predstavlja značajan iskorak u poslovanju zračne luke – upravo će arhitektonski atraktivan prostor interijera i eksterijera, prostranost, nove funkcionalnosti i brojni komercijalni sadržaji, kao i značajno poboljšana prohodnost unutar terminala putnicima osigurati sasvim drugačije, kvalitetnije i ugodnije iskustvo putovanja.



Već spomenuta površina novog putničkog terminala od 65.000m2 , pet jeputa veća od površine  dosadašnjeg terminala, s kapacitetom od 5 milijuna putnika, što je dvostruko veći kapacitet u odnosu na kapacitet postojećeg terminala.

Najznačajnija razlika u doživljaju putovanja su avio mostovi, njih ukupno 8 u prvoj fazi, s mogućnošću daljnjeg proširenja na ukupno 16 aviomostova, čime će zračna luka u svojoj drugoj fazi razvoja doseći ukupni kapacitet od 8 milijuna putnika.


U svrhu kvalitetnijeg pozicioniranja u trenutku preseljenja prometa na novi putnički terminal, Zračna luka Franjo Tuđman je u razdoblju gradnje novog terminala napravila nekoliko razvojnih iskoraka, poput povećanja povezanosti sa srednjom i istočnom Europom, kao i uspostave dugolinijskih letova sa širokotrupnim zrakoplovima.



Godinu 2016. Zračna luka Franjo Tuđman zaključila je s 2,8 milijuna putnika što je rast od 7% na godišnjoj razini te ukupno više od 20% rasta u protekle 3 godine", stoji u brošuri zračne luke za medije.

Brojni problemi pratili izgradnju

No, kako je Index ranije pisao, još prije nekoliko tjedana postojali su silni problemi.

"Prilikom slijetanja zrakoplova na novom je terminalu popucalo staklo na zgradi, no to je  zamijenjeno. Uz to, postoji niz drugih grešaka. Liftovi su premali, odnosno preuski. U njih stane svega četvero ljudi. Nisu stavili trake kao po ostalim svjetskim aerodromima, nego su ugradili obične pokretne stepenice na koje također stanje manje ljudi nego na traci.

Iako su trebali napraviti podzemne spremnike za gorivo pa da samo izvadimo crijevo iz zemlje i tako punimo gorivo u avione, to nije učinjeno. Umjesto toga gorivo će se dovoziti i točiti iz cisterni, što će samo stvarati kaos", rekao nam je izvor s kojim smo razgovarali krajem veljače.

Kako će sve izgledati, javnost će se moći uvjeriti već za nekoliko dana.


 

Pročitajte više