Audi Allroad Quattro – poklon za 25. rođendan

Audi Allroad Quattro – poklon za 25. rođendan

AUDI ove godine obilježava 25-godišnjicu Quattro pogona i u Detroitu predstavlja studiju dobro poznatog imena.

>>Središnja tema: NAIAS 2005

Novi Audi Allroad razvijen je na osnovi posljednje generacije modela A6 Avant od kojeg je 60 mm viši. Posljedica je to modifikacije vozila u skladu s terenskim pravilima. Kako bi se dobilo na dinamičnosti, Allroad izdanje dobiva novu liniju masivnijih odbojnika, a dodatnu zaštitu priskrbili su si završeci blatobrana. Cjelokupna podnica zaštićena je panelima od nehrđajućeg čelika. Kako se radi o konceptu, vozilo je izvana dobilo još neke zanimljive detalje, kao što je trokutni presjek završetka ispušnog sustava, te monolitna prednja maska u sjajnom finišu.

Iako je oblik svjetala gotovo identičan onome na modelu A6 Avant, studija se može pohvaliti posjedovanjem LED tehnologije. Tako su stražnja svijetla dobila na atraktivnosti i uočljivosti, a prednja pak bolje osvjetljavaju prostor ispred sebe. Moćan nastup upotpunjuju 19-inčni aluminijski naplatci s pet duplih krakova.

Da bi koncept bio uvjerljiv u vožnji Audi se pobrinuo ugradnjom automatski podesivog zračnog ovjesa premijerno predstavljenog na poslovnom A8. Četiri stupnja podešenosti omogućuju regulaciju ovjesa ovisno o kvaliteti podloge i brzini vozila pri čemu se visina može mijenjati u rasponu od minimalnih 160 do krajnjih 210 mm.

Potpuno novi je i motor. 4.0 V8 TDI dizelski motor s common rail tehnologijom potpomognut je s dva turbo punjača, a radi se o trenutno najlakšem V8 dizelašu na svijetu. Njegovih 286 KS maksimalne snage i 650 Nm okretnog momenta odlično se nadovezuju na koncepciju luksuznog terenca za slobodno vrijeme. Performanse na asfaltu dostojne su rasnih sportaša, Audijev Allroad do 100 km/h stiže za 6.4 sekundi, od 80 do 112 km/ h ubrzava za svega 4.9 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

Za razliku od robusne vanjštine, unutrašnjost obiluje luksuzom i modernom tehnologijom. Ulogu centralne info jedinice preuzima nova izvedba MMI (Multi Media Interface) sustava s 8.9-inčnim zaslonom povećane rezolucije. Sastavni dio sustava je 3D navigacija, koja je u ovom slučaju unaprijeđena dodatnim funkcijama za terensku vožnju kao što su kompas i kut nagiba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od novosti je posebno zanimljiv automatski sustav detekcije kvalitete podloge kod kojeg senzor prati stanje kolnika. Tako na primjer, ukoliko vozilo naiđe na led, sustav upozorava vozača i automatski mijenja postavke ESP-a, tempomata i ostalih parametara vezanih za dinamiku vozila.

Popularna detekcija nenamjernog prelaženja horizontalne signalizacije našla je mjesto i na Audijevom konceptu. Za razliku od sustava koji koriste Ford i PSA, Audijev se prvenstveno razlikuje u sustavu upozoravanja, tako što vozača obavještava vibracijom upravljača, a ne sjedala. Nadalje, sustav je nadograđen senzorima „mrtvog kuta“, koji vozača svjetlosnim signalom informiraju ukoliko se neko vozilo nalazi lijevo ili desno od automobila.

Audi je u Detroitu predstavio vozilo kojim dostojno obilježava veliki jubilej, ali i najavljuje brojne inovativne tehnologije spremne za serijsku proizvodnju.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara