Audi se riješio slavne dizajnerske kuće
AUDI prodaje većinski udio u Italdesignu nakon petnaest godina vlasništva.
Audi je sukladno ranijim nagađanjima odlučio prodati većinski udio u legendarnom dizajnerskom studiju Italdesign, jednom od najprepoznatljivijih imena u svijetu automobilskog dizajna. Vijest je odjeknula u industriji, a još je odjeknula jače kad se saznalo tko je kupac, tvrtka UST iz Kalifornije, koja se u javnosti često spominje više zbog marketinga nego zbog konkretnih projekata.
UST je velika nepoznanica
UST ima sjedište u Kaliforniji i tvrdi da zapošljava više od 30 tisuća ljudi u više od trideset zemalja. Opisi tvrtke puni su rečenica poput: "Pokretani tehnologijom, vođeni umjetnom inteligencijom, inspirirani ljudima", što zvuči impresivno, ali malo govori o konkretnoj stručnosti.
Tvrtka navodi i da je više od dva desetljeća radila "rame uz rame s najboljim svjetskim kompanijama i vodećim proizvođačima u automobilskoj industriji kako bi ostvarila snažan utjecaj kroz transformaciju".
Unatoč tome, Audi je uvjeren da će suradnja dugoročno biti korisna. Njemački proizvođač naglasio je kako ostaje strateški partner Italdesigna te važan klijent, što pokazuje da se ipak ne povlači u potpunosti.
Podsjetimo, ranije ove godine pojavile su se informacije da Audi namjerava prodati Italdesign kao dio šireg programa smanjenja troškova nakon slabijih financijskih rezultata. Ta su se izvješća pokazala točnima jer je Audi prodao većinski udio. Pritom Lamborghini zadržava značajan udio, dok uvjeti prodaje nisu objavljeni.
Ni jedna tvrtka nije objavila konkretne brojke ni cijenu prodaje, ali njemački proizvođač automobila poručio je da će "ostati dugoročni strateški partner Italdesigna i važan klijent tvrtke".
Što ova akvizicija znači za budućnost?
Prema zajedničkom priopćenju, cilj spajanja je stvoriti snažnu kombinaciju UST-ove tehnološke ekspertize i Italdesignovog dizajnerskog i inženjerskog nasljeđa. Zajedno planiraju nuditi kompletan raspon usluga, od prvog koncepta vozila do finalne proizvodnje. Naglasak je na razvoju digitalno osnaženih, modernih vozila, što jasno upućuje na nove trendove u automobilskoj industriji.
Antonio Casu, izvršni direktor Italdesigna, ističe da će novo partnerstvo ubrzati prodor tvrtke na međunarodna tržišta i omogućiti širenje portfelja usluga. Iz Audija također poručuju da će se njihova dugogodišnja suradnja nastaviti, neovisno o promjeni vlasnika.
Dizajn, umjetna inteligencija, novi smjerovi
Iako još nema jasnih detalja o tome kako će sve izgledati u praksi, stručnjaci očekuju da će UST pokušati Italdesign usmjeriti prema kombinaciji tradicionalnog dizajna i digitalnih rješenja, uključujući razvoj softverski definiranih vozila, napredne elektronike i umjetne inteligencije u automobilskoj industriji.
Za tvrtku koja je kreirala neke od najprepoznatljivijih linija u povijesti automobila, ovo je nova faza u kojoj bi spoj tehnike i estetike mogao dosegnuti potpuno novu razinu.
Nove mogućnosti, ali i novi rizici
Prodaja donosi velike mogućnosti, ali i dozu neizvjesnosti.
Hoće li UST zaista biti pravi partner koji razumije tradiciju i reputaciju Italdesigna ili će se priča svesti na još jedan tehnološki eksperiment, tek će se vidjeti.