BMW M odjel je dobio novog šefa. Podrijetlom je s Balkana i tvorac je famoznog XM
DOK SE BMW priprema za veliku smjenu na samom vrhu, s Milanom Nedeljkovićem koji će iduće godine preuzeti poziciju izvršnog direktora od Olivera Zipsea, ključne promjene događaju se i unutar sportskog M odjela. Naime, BMW M imenovao je novog voditelja razvoja, a na tu poziciju dolazi čovjek koji stoji iza jednog od najkontroverznijih modela u novijoj povijesti marke.
Riječ je o Alexanderu Karajlovicu, čije je ime najviše povezano s nadgledanjem razvoja SUV-a BMW XM. Njegovo iskustvo unutar tvrtke uključuje niz uloga usko vezanih uz sportske i SUV modele. Od studenog 2017. do 2020. godine vodio je razvoj BMW-ovih X derivata te je bio voditelj projekta za XM - prvi samostalni M model još od legendarnog M1 iz 1978. godine.
Također je dvije godine obnašao funkciju potpredsjednika za liniju proizvoda BMW M, nakon čega se vratio u širu BMW grupu gdje je radio na integraciji zahtjeva, koncepata i iskustva vožnje.
Odlazak veterana
Karajlovic preuzima poziciju od Dirka Hackera, veterana koji odlazi u mirovinu nakon 37 godina provedenih u BMW Grupi, od čega je posljednjih 11 bio u BMW M odjelu. Hacker je vodio razvoj od 2015. godine, a njegov mandat obilježili su tehnički nadzor, ali i praktično sudjelovanje kao instruktor vožnje u BMW-ovom programu Driving Experience. Posljednji model lansiran pod njegovim vodstvom bio je novi M5 Touring.
"Odlaskom Dirka Hackera, dugogodišnji voditelj razvoja u BMW M GmbH odlazi u zasluženu mirovinu", izjavio je izvršni direktor BMW M-a Franciscus van Meel. "Njegovo je ime neraskidivo povezano s nezapamćenom proizvodnom ofenzivom, vrhunskom kvalitetom proizvoda i godišnjim prodajnim rekordima u BMW M-u."
Pogled u električnu budućnost
Novi šef razvoja preuzima kormilo u ključnom trenutku tranzicije, dok M odjel postavlja temelje za sljedeću generaciju modela. Među projektima koji privlače najviše pažnje svakako je nadolazeći M3, koji se razvija u dvije verzije - potpuno električnoj i onoj s twin-turbo šestocilindričnim motorom.
Potpuno električni model, koji predstavlja ogroman tehnološki zaokret za marku, trebao bi imati četiri elektromotora i isporučivati više od 700 KS. Takva konfiguracija bez sumnje će potaknuti brojne rasprave među obožavateljima, ali i skepticima.