Chevrolet Lacetti - korejska tehnika i talijanski dizajn
NASLJEDNIK Lanosa čiji dizajn također potpisuje Giugaro u potpunosti prati današnje trendove. Moderan talijanski dizajn, izdašni gabariti (4.295 mm x 1.725 mm x 1.445 mm) i korejska kvaliteta, uz dobru opremljenost predstavlja odličan odnos uloženog i dobivenog.
Kupci će moći birati između tri benzinska motora (1.4/93 KS, 1.6/109 KS i 1.8/122 KS), a u pogledu dizelaša će i dalje biti zakinuti.
Lacetti je sedmi model tvrtke čiji dizajn potpisuje kuća Italdesign i najnoviji model nedavno preimenovane marke koji na tržište stiže kroz nekoliko tjedana. Giorgetto Giugiaro, osnivač Italdesigna, opisuje proces razvoja i stilske karakteristike novog Lacettia.
Gospodine Giugiaro, kada ste počeli izrađivati prve skice Lacettia?
Giugiaro: U rujnu 1998. i do svibnja 1999. bile su gotove osnovne linije. Obzirom da smo partneri auto-industrije neprekidno pokušavamo ponuditi brz i efikasan proces dizajniranja.
Koji je prvi korak u projektu dizajniranja – da li je to crtež olovkom ili prve ideje realizirate odmah na kompjuterski zaslon?
Giugiaro: Olovkom možete crtati brže, i iznad svega crtež je realističniji od moderne kompjuterske tehnologije. Najbitnije su u početku izbalansirane proporcije i karakterističan izgled automobila.
Koji je naredni korak nakon prvih crteža rukom?Giugiaro: Crtež tada skeniramo, i sve su dimenzije prebačene u CAD (Computer Aided Design), koristeći izrazito kompleksne matematičke metode. Tada automobil možemo pogledati u Virtual Reality studiju u tri dimenzije i iz svih uglova, s takvom realnošću kao da je automobil stvarno ispred vas, ili alternativno, koristeći dizajnerske podatke, možemo izraditi model od gline.
Pogledajmo izbliza Lacetti. Prema Vašem mišljenju, gdje su najveće stilske razlike u odnosu na prethodnika, Lanosa?
Giugiaro: (uz osmjeh) Ako pogledam fotografiju Lanosa, imam osjećaj kao da sam zadnji put vidio ženu u dobi od 14 godina, a sada, gledajući Lacetti, ona iznenada ima 25. Stilski, Lanos je jednostavno vozilo prethodne generacije, nježnijih i manje naglašenih kontura, i odražava dizajn svog vremena.
Pored vanjskog izgleda, brojne su izmjene u unutrašnjosti, zar ne?
Giugiaro: Točno. Puno vozača Lanosa bit će prilično iznenađeni, naravno, u pozitivnom smislu! Interijer Lacettia ima puno lijepih stilskih detalja, a ipak unutrašnjost auta ne pruža osjećaj težine ili prenatrpanosti. Najuočljiviji detalj su četiri obla otvora za zrak na ploči s instrumentima, koji su s metalnim obrubima u savršenoj harmoniji sa srebrnom lajsnom koja se horizontalno proteže uzduž te ploče.
Pogledajmo sada vanjski izgled , što je prema Vama najatraktivniji dio Lacettia?
Giugiaro: Oh, definitivno stražnji dio. Gledan straga, novi Chevrolet se totalno razlikuje od svih drugih vozila tog segmenta.
To je prije svega zasluga upadljivih stražnjih svjetala. Prednja svjetla, također, su vrlo uočljiva. Je li to trend u auto industriji, da dizajneri posvećuju više pažnje svjetlima?
Giugiaro: Da, prednja i stražnja svjetla razvijaju se od čisto funkcionalnih dijelova u estetske detalje jedinstvenog izgleda. Svjetla poput ovih u Lacettiu naglašavaju izgled automobila jednako kao i zgodan sat ili posebno dizajniran prsten na osobi.
Opisali ste nam neke detalje straga. Što možete reći o izgledu prednjeg dijela Lacettia?
Giugiaro: Prednja svjetla bademastog oblika s prozirnim pokrovom i nova naglašena maska, s Chevrolet oznakom otisnutim u kromiranu lajsnu, dominantni su detalji Lacettia gledanog iz ovog ugla.
Izgled s boka, možete li nešto reći i tom dijelu?Giugiaro: Veliki međuosovinski razmak s kratkim prevjesima, naglašeni oblik kućišta kotača i bočna linija koja se uzdiže prema kraju naglašavaju dinamičan izgled bočne stranice. Svjetla se protežu u krajeve kućišta kotača, i tako privlače značajnu pažnju na njih.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati