Citroën C4 Picasso HDI 150 Exclusive: Novo lice ljepotana
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
SAVRŠENO odmjerenih proporcija Citroenov monovolumen žari i pali tržištem evo već pet punih godina. No, kako u konkurenciji obiteljskih MPV-a dizajn ne igra glavnu ulogu, jasno je kako C4 Picasso ima i drugih aduta. Upravo u tom smjeru razotkrivanja potencijala ide redizajn kojim je ove godine osvježen model.
Ako ćemo po dizajnu potreba za ikakvim redizajnom nema, a niti neće biti u bliskoj budućnosti. Nimalo čudno kad se prisjetimo da je upravo ovaj model proglašen najljepšim na svijetu, a i ne nosi bez razloga slikarski dodatak u imenu.
Odlično odmjerenih proporcija C4 Picasso je redizajnom usuglašen s ostatkom novijeg djela game. Ono najzanimljivije nalazi se sprijeda, gdje su prednji svjetlosni sklopivi dobili pomodna LED dnevna svjetla. Uočit će se i novi logo marke na masci motora, kao i nova oznaka modela na poklopcu prtljažnika.
Iza obilja staklenih površina koje uključuju panoramski vjetrobran i opcijski stakleni krov vrijedan 6.000 kn nailazimo na poznati interijer. Osnova je ostala ista, ali sada uz izbor kvalitetnijih materijala. Pohvalit ćemo samo zadržana rješenja s podešavanja klima uređaja putem izdvojenih zaslona, te nepomični središnji dio upravljača.
Očekivano, pretinaca ne nedostaje, kao ni mogućnosti konfiguriranja korisnog prostora. Stražnja sjedala su uzdužno pomična, a regulirat se može i kut nagiba istih. "Pola kubika" prtljažnika lako se može proširiti preklapanjem sjedala na 1.735 l, a u njemu nalazimo i za Citroen očekivane detalje poput prenosne kutije Modubox ili pak osvjetljenja koje može poslužiti i kao ručna svjetiljka.
Pridodamo li svemu kako je testni primjerak s potpisom Exclusive paketa opreme jasno je kako će C4 ponuditi vrhunsko okruženje, čak i na duge staze. Odličan komfor i izražena funkcionalnost aduti su kojih se Citroenovi monovolumeni nisu nikad stidjeli.
No, prava novost krije se ispod poklopca motora. Mjesto dizelske top izvedbe i dalje je povjereno 2,0 HDI dizelašu, ali sada osnaženom na 150 KS (+14 KS). Veseli i veći maksimalni okretni moment, sada povećan sa 270 na 340 Nm, i to pri 2.000 o/min. Propulzijsku domenu zaokružuje šest stupanjski ručni mjenjač solidnih karakteristika.
S obzirom na pozamašnu masu i nešto veću čeonu površinu, podatak u ubrzanju do 100 km/h za 9,9 sekundi zaslužuje pohvalu, kao i maksimalac postavljen na 195 km/h. Veseli i što je potrošnja ostala na razini slabijeg prethodnika, čak je i manja, na razini od oko 8 l/100 km.
C4 Picasso je na cesti vrlo uvjerljiv. Bez obzira na opterećenje i konfiguraciju ceste visoki brzinski prosjeci nisu problem. Bar kad je motor u pitanju jer je ovjes relativno mekan, no na kraćim neravninama znat će prodrmati svoje putnike.
Izraženog naginjanja nema, a udobnost je djelomično i zbog odličnih sjedala u domeni viših ocjena. Standardnu pohvalu uputit ćemo na račun kočnica, ali i vrlo izdašne elektronske logistike u vidu najbogatije razine opremljenosti.
>> Baza automobila: Citroen C4 Picasso
Francuski putnik na duge staze starta cijenom od 161.000 kn koliko stoji bazni benzinac, dok je za testni primjerak s moćnim dizelašem i najbogatijim paketom opreme u teoriji potrebno izdvojiti 207.400 kn. Kažemo u teoriji jer je ovaj model dostupan uz značajne popuste. Konkretni primjerak ide uz 30.000 kn popusta, a ovisno o izvedbi moguće je ostvariti uštedu do maksimalnih 43.000 kn. Zvuči odlično jer time C4 Picasso od relativno skupog postaje jedan od najpovoljnijih modela u klasi. I pritom se ne odriče nijednog od svojih aduta.
Citroen C4 Picasso |
|
Važnija serijska oprema (razina Exclusive): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
Zračni jastuk za koljena vozača |
|
|
|
ASR/ESP | |
LED dnevna svjetla | |
Pomoć pri kretanju na uzbrdici | |
Pomoć pri parkiranju (straga) | |
Elektrokromni središnji retrovizor |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat |
|
Četverozonski (automatski) klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo upravljač |
|
Kolo upravljača presvučeno kožom, fiksan sr. dio |
|
Prednja sjedala el. podesiva + memorija | |
Grijana prednja sjedala | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 x zv) |
|
USB Box + Bluetooth |
|
Putno računalo |
|
Osvježivač prostora |
|
Višestruki izvori svjetlosti u kabini |
|
Avio preklopivi stolići u 2. redu |
|
Pet sjedala (4 x Isofix) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
17" Volubilis alu naplatci, gume 215/50 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
3.250 |
Koža Claudia Mistral |
15.000 |
Panoramski stakleni krov |
6.000 |
C4 Picasso 2.0 HDi BMP6 Exclusive |
207.400 |
Cijena testiranog vozila |
231.650 |
Cijena s popustom (-30.000 kn) |
201.650 |
Cijena bazne izvedbe (1.6i/88kW) |
121.000 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati