FOTO Pogledajte čime BYD napada Stellantis i Chevrolet
NAKON velikog uspjeha plug-in hibridnog pickupa Shark, kineski automobilski div BYD ne namjerava stati. Čini se kako je uspjeh Sharka samo potaknuo apetit tvrtke za daljnjim širenjem, a sada ciljaju na gotovo svaki segment pickup tržišta. U tu svrhu, BYD razvija novi, manji kamionet koji će biti pozicioniran ispod Sharka, kako po veličini tako i po cijeni, a prve fotografije kamufliranog prototipa već su se pojavile na društvenim mrežama, piše Carscoops. Cijena Sharka, ovisno o tržištu, varira između 37.000 i 50.000 eura.
Dizajn inspiriran crossoverima
Prototip, nedavno snimljen tijekom testiranja pod improviziranom plavom kamuflažom, otkriva bitno drugačiji dizajnerski smjer u odnosu na robusni Shark. Njegov stil je znatno mekši i više podsjeća na crossovere, a oblikom i namjenom sličan je Hyundai Santa Cruzu. Proporcije sugeriraju da je riječ o vozilu prilagođenijem gradskim uvjetima.
Prednjim dijelom dominira dizajnerski potpis "Dragon Face" (Zmajevo lice), viđen na nekim starijim BYD modelima, s relativno jednostavnim prednjim svjetlima i maskom. Gledano s boka, kamionet je osjetno kompaktniji od Sharka i ima znatno manji tovarni prostor. Prototip je također opremljen istaknutim krovnim nosačima i pripremom za kuku za vuču.
Prilagođen tržištu Južne Amerike
Ovaj novi kamionet razvijen je prvenstveno za tržište Južne Amerike, gdje manji modeli s unibody konstrukcijom postižu velik uspjeh. Suočit će se s jakim regionalnim igračima kao što su Ram Rampage, Fiat Toro i Chevrolet Montana. Svi ti modeli pronašli su vjernu publiku među kupcima koji traže praktičnost bez veličine i robusnosti klasičnih velikih pickupa.
Unutrašnjost predstavlja korak unatrag u odnosu na premium kabinu modela Shark. Prototip koristi stariji dizajn BYD-ovog upravljača, identičan onome u SUV-u Sealion 6. Kabinom dominiraju jednostavni plastični otvori za ventilaciju i jednostavan birač stupnjeva prijenosa na središnjoj konzoli, okružen fizičkim tipkama.
Ipak, poznati BYD-ov rotirajući infotainment zaslon ostaje središnji dio interijera, nudeći kontinuitet s ostatkom ponude marke. Sudeći prema materijalima i opremi, očekuje se da će novi pickup biti osjetno cjenovno pristupačniji od Sharka.
Mogući pogonski sklopovi
Novi BYD-ov kamionet temelji se na unibody konstrukciji, za razliku od tradicionalnih pickupa s okvirom. Dok model Shark dolazi s naprednim plug-in hibridnim sustavom od 430 KS, koji mu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za samo 5.7 sekundi, malo je vjerojatno da će se taj pogon naći u ovom manjem i jeftinijem modelu.
Umjesto toga, očekuje se da će se nuditi s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE). Moguća je i verzija prilagođena za rad na etanol, što je iznimno popularno gorivo u Brazilu. Kao opcija spominje se i jeftiniji hibridni sustav.