FOTO ELO označava povratak monovolumena na Citroenov način
CITROEN opet prkosi trendovima i predstavlja Elo, koncept prilagodljivog monovolumena.
Iako su monovolumene na europskim cestama SUV modeli gotovo u potpunosti potisnuli, francuski proizvođač smatra da za ovakve automobile još postoji prostor. ELO je zamišljen kao svježa, razigrana i izrazito funkcionalna interpretacija monovolumena, oblikovana kao pokretni laboratorij ideja.
Novi pogled na urbani monovolumen
Svi koji su se družili s putničkim Berlingo ili još bolje modelom C3 Picasso znat će o čemu govorimo. ELO je dug 4,10 metara, približno koliko i spomenuti C3 Picasso ili prijašnja generacija C3 Aircrossa. Međutim, dizajnerski nema gotovo ništa zajedničko s njima.
Elo donosi potpuno novu siluetu s naglašenim staklenim površinama i kliznim vratima koja otvaraju impozantan ulaz širok 1,92 metra. Prednji kraj nosi velika kvadratna LED svjetla i osvijetljeni Citroenov znak, dok se isti pristup ponavlja i straga. Krov lagano pada prema stražnjem dijelu, a kotači od 21 inča, s futurističkim poklopcima, dodatno naglašavaju konceptni karakter vozila.
Naziv ELO proizlazi iz riječi rest, play, work, što opisuje uloge koje vozilo može preuzeti u svakodnevnom životu.
Kabina postaje modularni životni prostor
Unutrašnjost je osmišljena kao fleksibilan prostor koji može primiti do čak šest osoba. Koncept sjedenja je pritom potpuno nekonvencionalan. Vozač sjedi u sredini, a dva pomična sjedala nalaze se dijagonalno iza njega. Stražnju klupu čini monolitna klupa za troje.
Prednje sjedalo može se okrenuti prema putnicima, čime se kabina pretvara u dnevni boravak ili mjesto za kratke radne sastanke. Stražnji se dio pak može preurediti u prostor za spavanje uz dva napuhujuća madraca od izdržljivog Dropstitch materijala. Kada se madraci ne koriste, lako se spremaju u prtljažnik.
Električni monovolumen može se pretvoriti i u kućno kino, zahvaljujući preklopnom zaslonu koji se spušta iz krova.
Nema klasične instrumentne ploče
Novi Citroen gotovo u potpunosti odbacuje tradicionalnu unutrašnjost automobila. Umjesto klasične ploče, ispred vozača nalazi se otvoren prostor i tanka digitalna traka ispod vjetrobrana. Upravljač je futuristički, s dvama komandnim ručicama koje podsjećaju na joysticke. Pritom bočne obloge nude mnoštvo pametnih pretinaca.
Citroen nije otkrio specifikacije baterije ni elektromotora, ali naglašava da je prirodni okoliš upravo urbana vožnja, gdje dolazi do izražaja njegova kompaktnost, preglednost i prilagodljivost.
ELO bi mogao oblikovati buduće modele
Javnu premijeru imat će na sajmu automobila u Bruxellesu u siječnju 2026. Iako se ne očekuje da će u ovakvom obliku krenuti u proizvodnju, francuski mediji navode kako bi dizajn mogao poslužiti kao inspiracija za novi mali model planiran za 2028. godinu. Taj automobil bi se smjestio između C3 i C3 Aircrossa.
Citroenov direktor dizajna Pierre Leclercq opisuje ELO kao "nalet energije", koncept koji kombinira praktičnost, efikasnost i dozu zaigranosti. Prvi čovjek kompanije Xavier Chardon pak naglašava da je riječ o "laboratoriju ideja" i jasnoj poruci o tome kako Citroen zamišlja svoju budućnost.
Uzevši sve u obzir, dojam je kako Citroen najavljuje velike promjene u svojoj gami.