Mazda 3 Sport 1.6 CD GT
NAKON obnove zastarjele game atraktivno skrojenim modelima među kojima je i Mazda 3, japanski proizvođač u drugoj fazi temeljne rekonstrukcije poslovanja donosi vrlo zanimljive dizelske motore koji u potpunosti prate živahnu zoom-zoom filozofiju.
Mazda 3 se od sredine ljeta na hrvatskom tržištu nudi i u dizelskoj inačici pokretanoj vrhunskim 1.6 litrenim proizvodom razvijenim u suradnji Forda i PSA grupacije. Dizelaš se nudi u obje karoserijske inačice i u nekoliko razina opreme, a mi smo imali prilike isprobati njegovu kompaktnu varijantu opremljenu GT paketom opreme.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
1.6 litreni agregat ugrađuje se u nekoliko modela različitih proizvoda, od Citroena Xsare Picaso, pa sve do Peugeota 407. Međutim, jedan od najmodernijih i tehnološki najnaprednijih dizelskih motora na tržištu, najbolje se snalazi u kompaktnim modelima kakva je Mazdina 3-ica. Njegovih 110 KS maksimalne snage koje razvija pri standardnih 4.000 o/min, u potpunosti zadovoljava apetite širokog spektra vozača. Agilan i uvijek spreman, dizelaš opravdava GT pridjev u imenu, u prilog čemu idu i niska razina buke, te rafiniranost u svim režimima rada.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Kad je u pitanju potrošnja goriva, teško je zamisliti uvjete u kojima će ovako motorizirana Mazda trošiti 4.3/5/6.2 (otvoreno/mix/grad) litara na stotinu prijeđenih kilometara. Tijekom testa uočili smo značajna odstupanja, ponekad veća i za dvadesetak psto. Tako se potrošnja na otvorenouj cesti kretala od 5 do 7 litara, a u gradu je, ovisno o prometnoj gužvi, oscilirala od 7 do maksimalnih 8.5 litara. Na kraju sedmodenevnog druženja u kojem se automobil nije štedio ostverena je prosječna potrošnja od 6.9 l/100 km, što je uzmemo li sve važnije parametre (masa vozila, ritam vožnje, vremenski uvjeti, i sl) u obzir, sasvim korektan rezultat.
S dinamičnim karakteristikama Mazde 3 već smo se upoznali na benzinskim izvedbama. Vozne osobine dizelske Mazde u odnosu na benzince odstupaju u manjoj mjeri, kao posljedice veće mase motora i obilja okretnog momenta. Stoga će u fazi privikavanja svaki nesmotreni pritisak papučice gasa biti kažnjen aktiviranjem elektronike (TCS) čiji zadatak je spriječiti proklizavanje pogonskih kotača. Da, "trojka" snažno vuče u niskom režimu okretaja, od 1.500 o/min (245 Nm pri 1.750 o/min), nekoliko trenutaka kasnije slijedi provala snage koja se ne stišava do aktivacije limitatora.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Prema službenim podacima, okruglih 100 km/h postiže se za 11.5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi sasvim solidnih 180 km/h. Ipak, najviše vesele odlična međuubrzanja, te činjenica da ostatak mehanike odlično izvršava zadaću. Mjenjač je precizan i ne prevelikog hoda, upravljač zadovoljavajuće izravan, a ovjes gotovo pretvrd. GT dizelski katapult kontakt s podlogom ostvaruje preko 16-inčnih kotača s pneumaticima mjera 205/55, što u kombinaciji s DSC sustavom regulacije zanošenja ulijeva povjerenje.
Vanjski izgled Mazde 3 u GT izvedbi je oplemenjen spomenutim alu-naplatcima, te maglenkama i atraktivnijim (LED) stražnjim svjetlima, što je u ovom slučaju sasvim dovoljno za isticanje u gomili.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Sportski nastrojen interijer prije svega veseli zbog izraženog komfora i kvalitete izrade, a potom i načinom uređenja. Karbonski look je neizostavan, baš kao i kožom obloženo kolo upravljača i ručice mjenjača. Nama se najviše dopala dvobojna tkanina tapecirunga, koja pod rukom ostavlja dojam izrazite trajnosti.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Prostranost u Mazdinim modelima nikada nije bila problem, baš kao i ni ergonomija. Jedinu manu nalazimo u prtljažniku kapaciteta skromnih 300 litara, koji nam se čini preplitkim za prihvat većih komada prtljage. Stvar spašava dvostruka podnica, mogućnost micanja zaštitne prostirke, te vrlo jednostavan sustav preklapanja sjedala.
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
U pogledu opremljenosti GT paket donosi gotovo sve što se danas očekuje od jednog sportskog modela. Kažemo gotovo sve, jer pomalo začuđuje da automobil koji serijski posjeduje cjelokupnu elektronsku potporu (podizači svih stakala, automatska klima...), i sigurnosnu opremu (ABS+EBD, EBA, DSC, TCS, 8x zračni jastuci, senzor kiše,...), pa čak i automatski regulirana Xenon svijetla s funkcijom pranja, nema potpuni audio sustav. Naime, GT paket donosi nadogradnju modularnog radio-uređaja u obliku para dodatnih zvučnika i posluživanja preko upravljača, dok je za CD player potrebna nadoplata. I ne bi nas to previše smetalo, kad automobil ne bi stajao pozamašnih 170.195 kuna, koliko je potrebno izdvojiti za ovu izvedbu.
Mazda 3 Sport u izvedbi 1.6 CD GT je automobil namijenjen sretnicima koji imaju mogućnosti da dođu u posjed kompaktnog automobila brojnih kvaliteta. Više nego komforna unutrašnjost, odlične vozne osobine, jednako superioran motor i visok stupanj završne obrade čine ovaj model jednim od najpoželjnijih u klasi. Pridodamo li svemu tome vrhunsku serijsku opremu blisku vozilima viših klasa, dvojbe oko cijene se tope.
Nakon što smo zaokružili test Mazdinog kompakta isprobavši tri motorne izvedbe, preostaje nam samo da rezimiramo. Razum je na strani 1.6 benzinca (133.395 kn), srce govori da je 2.0 GT (160.216 kn) pravi izbor, a trendovi i životni uvjeti nameću dizelsku opciju kao optimalno rješenje. Izbor je vaš!
Važnija serijska oprema: | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS+EBD (el. regulacija sile kočenja) | |
EBA - pomoć pri kočenu | |
El. podizači stakala | |
El. pokretani i grijani retrovizori | |
Sjedalo vozačo podesivo po visini | |
Servo-upravljač podesiv po visini | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Metalik boja | |
GT paket: | |
16“ alu naplatci | |
Bočne zračne zavjese | |
Automatski klima uređaj | |
DSC program protiv zanošenja | |
TCS regulacija protiv proklizavanja | |
GT dekoracija | |
Kožno kolo upravljača i ručice mjenjača | |
Dodatni par zvučnika | |
Putno računalo | |
Svjetla za maglu | |
Senzor kiše i svjetala | |
Ksenon svijetla s funkcijom pranja i aut. regulacijom | |
Mazda 3 SP 1.6 CD GT |
170.195 kn |
Prodajna akcija |
- 5.000 kn |
Klikom na fotografiju pogledajte istu većih dimenzija
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati