Najbogatiji Britanac spiskao pola milijarde funti na razvoj auta i onda odustao

Najbogatiji Britanac spiskao pola milijarde funti na razvoj auta i onda odustao
Screenshot: Facebook/Dyson

NAKON što je bombastično najavljen kao revolucionarni električni novitet Dyson je iz neobjašnjivih razloga ukinuo projekt. Sada možemo vidjeti kako je auto trebao izgledati.

Da je sve išlo po planu vjerojatno najbogatijeg Britanca ove godine bismo svjedočili premijeri modela koji bi svojom ponudom bio najozbiljniji rival Tesli, posebno Modelu X. James Dyson je projekt razvoja automobila nazvao revolucionarnim, najavljivao je dvije milijarde funti ulaganja, otvaranje testnih poligona i razvojnog centra, no na kraju je sve stalo u listopadu prošle godine. 

 

A pritom Dyson iz svega nije izašao neokrznut. Potrošio je čak pola milijarde funti, razvio prototip s odličnim pogonom i na kraju se svega odrekao. Ideja Elona Muska se na Otoku nije ostvarila, a Dysonov crossover s dosegom od fantastičnih 960 km nije se navozio. Šteta, trebao je to biti ekskluzivan auto nevjerojatne funkcionalnosti koji tek sada otkriva za britanski Sunday Times.   

Auto je imao kodnu oznaku N526, u duljinu je mjerio pet metara, a nametao se i širinom od čak dva metra. I 1,7 metara visine daje naslutiti crossoverski nastup čime bi bio jedan od najskupljih modela na tržištu. Najavljivala se cijena od oko 150.000 funti. 

2,6 tona teško vozilo do 100 km/h stiže za oko 4,8 sekundi, a može voziti do 200 km/h. Model X je u tome bolji, ali pitanje je što bi bilo u konačnici s proizvodnom verzijom.  

Dyson je na kraju odustao i odlučio tako na sigurnom ostaviti svoje bogatstvo koje se procjenjuje na više od 16 milijardi funti. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The Sunday Times Rich List: “This is the first one that ran. I drove it secretly in a screened-off compound we have here,” says Sir James Dyson. It is 11am on an early spring day at Dyson’s new research centre in Wiltshire and Britain’s best-known innovator — and now Britain’s richest person — is showing off his most keenly anticipated invention. Keenly anticipated, that is, until he scrapped it. He calls it N526, but to you and me it’s the Dyson car.⁠ ⁠ It’s the first time he has shown the seven-seater, electric SUV with a 600-mile range to anyone outside his firm — the picture, above, is the first to be published. It is also the first time he has confessed how devastated he is that it won’t take to the road. “There’s huge sadness and disappointment. Ours is a life of risk and of failure,” he says. “We try things and they fail. Life isn’t easy.”⁠ ⁠ To read more visit the link in our bio

Objavu dijeli The Times and The Sunday Times (@thetimes)

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara