Najsnažniji i najluksuzniji europski pick-up

Najsnažniji i najluksuzniji europski pick-up

MEDIJSKOM prezentacijom održanom u okolici Zagreba tvrtka Renault Nissan Hrvatska na hrvatsko tržište dovodi novu Navaru - model koji pick-up koncepciju predstavlja u potpuno novom svijetlu i najavljuje nastavak Nissanove ofenzive u pokušaju da zavlada cjelokupnim 4x4 segmentom.
 
Nova Navara je posljednja karika kojom Nissan zaokružuje gamu proizvoda i nameće se kao proizvođač s najbogatijom ponudom u segmentu vozila opremljenih 4x4 pogonom.


Najatraktivni dio velike Nissanove obitelji

Razvoj Navare tekao je usporedo s Pathfinderom, možda najatraktivnijim terenskim novitetom u protekloj godini. Činjenica da su oba modela dizajnerski vrlo srodna izvornom konceptu Dunehavk čini Navaru najatraktivnijim pick-up modelom na tržištu.
 
I ne samo to, Navara je jedini model u segmentu razvijen na europskom tlu. Naime, u Nissanu smatraju da je europsko tržište po pitanju ovakvih vozila podcijenjeno, odnosno da postoji realna mogućnost značajnog rasta popularnosti koncepcije koju najčešće smatramo neizostavnim dijelom američke auto-kulture.


Nissan Navara i Toyota Hilux: isti segment, ali dva pristupa
 
Gotovo da se danas ponuda ovakvih vozila može izbrojati na prste jedne ruke, a (subjektivni) dojam je kako se ovdje nema što novoga reći. U Nissanu tako ne misle i lansiraju svoj drugi pick-up, prvi model koji svojim karakteristikama iz temelja mijenja viđenje "kamioneta" kao isključivo radnog vozila.

>> Službene fotografije možete vidjeti ovdje.

Osim otvorenog prtljažnog prostora, tzv. sanduka, te kombinacije terensko-tovarnog ovjesa, Navara u svemu ostalome nudi postavlja nove standarde, toliko velike da će prethodna generacija Nissanovog pick-up modela (serija D22, 133 KS) ostati u prodaji.


Iako luksuzan, terenska prohodnost nije zapostavljena
 
Moderni vanjski i unutarnji dizajn, udobnosti i prostranost, te visoka razina luksuza i performansi - nešto su dosad neviđeno u ovom segmentu. Tko je jednom isprobao luksuzni terenac kalibra Pathfindera znat će dobro na što mislimo kada kažemo da nova Navara u niti jednom pogledu ne zaostaje.
 
Najjači u klasi
 
Postavljena na krutu šasiju (H-frame) Navara koristi ovjes s dvostrukim trokutastim ramenima i drugu generaciju kvaljenjenog All-mode 4x4 pogona s redukcijom. Tome valja pridodati i 2.5-litreni turbo-dizelski motor koji je sa 174 KS i 403 Nm priskrbio titulu najsnažnijeg modela u klasi. Razlika je u odnosu na konkurenciju više nego očita, što potvrđuju i uvjerljive performanse.


Komforna kabina i ogroman tovarni prostor - savršena kombinacija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Osim podataka o terenskim mogućnostima (kut uspona/ silaska iznosi 29/22 stupnja, 233 mm visine od tla, 450 mm vodene prepreke, gotovo 50 stupnjeva bočnog nagiba,…), za oko će zapeti i mogućnosti Navare na asfaltu. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,2 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, dok se prosječna potrošnja oko brojke od 8,5 l/100 km.

>> Nissan Navara u Bazi automobila
 
Jednako uvjerljive su vučne i tovarne sposobnosti. Navara bez problema povuče do 3 tone, dok sanduk kod double-cab izvedbe (jedina dostupna u RH) mjeri 1.130/1.511/457 mm (duljina/širina/visina) i prihvaća do gotovo 800 kg tereta.


Bez problema i na godišnji odmor
 
Luksuz ima cijenu
 
Iako posjeduje klasičan sanduk, Navara u double-cab izvedbi komforom ne zaostaje za Pathfinderom. Objašnjenje leži u drastičnom povećanju duljine vozila, Navara je s 5.227 mm gotovo pola metra dulja od Pathfindera, dok međuosovinski razmak s 3.200 mm bilježi porast od 400 mm. 
 
Osim vrlo sličnog uređenja interijera model s prije spomenutim modelom dijeli i pakete opreme, točnije njih četiri. Bazni XE paket namijenjen je svima koji Navaru još uvijek doživljavaju kao prvenstveno radno vozilo, a između ostalog posjeduje klima-uređaj, audio-sustav, ABS/EBD i dva zračna jastuka.


Najluksuzniji interijer u klasi

Idući na ljestvici je SE paket s naglaskom na sigurnost (bočni zr. jastuci i zavjese, automatska klima, elektrifikacija…) i LE (CD changer, 17“ alu naplatci, tempomat, …), oba namijenjena kupcima s povećanim zahtjevima koji se ne žele odreći komfora karakterističnog za luksuzne predstavnike SUV-segmenta.

I konačno, tu je i LE Exclusive paket koji će od Navare napraviti pravog šminkera dostojnog statusa poslovnog vozila. Kupac u ovom slučaju može računati na kožom presvučena i grijana sjedala, električni pomični sunčani krov, te pet-stupanjski automatski mjenjač.


Nissan Navara: od 219.478 kn naviše
 
I za kraj recimo nešto o cijenama i planovima za tekuću godinu. Navara se na hrvatskom tržištu nudi isključivo u DC (double-cab) izvedbi i u kombinaciji s 2.5 dCi motorom. Kupcu preostaje tek izbor razine opremljenosti, a cijene se u tom slučaju kreću od 219.478 kn za baznu XE inačicu, pa sve do 280.478 kn koliko stoji Navara LE Exclusive s automatskim mjenjačem. Doplata za metalik boju je okruglih 5.000 kn.
 
Hrvatsko pick-up tržište je s nešto manje od 400 prodanih primjeraka u prošloj godini zabilježila porsat od 14 % u odnosu na godinu prije. U Nissanu očekuju da bi u 2006. godini trebali prodati barem 50 Navara čemu valja pridodati i značajnu prodaju još uvijek aktualnog Pickup-a modela (ex Navara).

Očito je da Nissan u godinama koje slijede planira zagospodariti ovim segmentom, i to ne samo u hrvatskim okvirima. Sudeći po onome što nudi, to i ne zvuči tako nedostižno.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara