Nova C-klasa: Kad "kopirka" proradi

VJEČNA borba njemačke trojke nastavila se i u novom mileniju. Usprkos velikim ulaganjima u razvoj novih "oružja" niti jedan nije nikada bio u prednosti. No, strpljenja je sve manje, kao i razuma, pa se čeka upotreba bontonom zabranjenih sredstava. Prvi potez povukao je Mercedes ponudivši S-klasu "skaliranu" na razinu tzv. srednje klase. Je li pobjeda pred vratima?

Uslijed brojnih kritika na račun kvalitete praćenih jednako poražavajućim istraživanjima Mercedesu je narušeno zdravlje. Iako su brojne štutgarske zvijezde izgubile sjaj jedna je cijelo vrijeme zadržala visoke standarde. Kako bi postala više od trna u oku konkurencije, Mercedes ju je odlučio učiniti nedodirljivom. C-klasa ima novi uzor, a to je najpopularnija luksuzna limuzina, "njezino veličanstvo" S-klasa.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Dizajnerski više no slična petmetarskoj krstarici, nova C-klasa je profitirala u svim domenama. Superiorna sigurnost praćena izuzetnim komforom i agilnošću dodatno je naglašena atraktivnom izvedbom, kako po pitanju dizajna vanjštine, tako i u pogledu uređenja interijera.

"Mini-me" S klase obraća se širem krugu kupaca čije će apetite pokušati zadovoljiti kroz tri razine opreme, Avantgarde, Elegance i Classic. Oni će se međusobno razlikovati materijalima i stilom uređenja interijera, ali i vanjskim detaljima. Glavni znak raspoznavanja postaje maska hladnjaka koja će izgledom biti prilagođena pedigreu vozila.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

No, bez obzira jesu li kupci sportski nastrojeni ili pak više vole luksuz, aspekti sigurnosti jednako su zastupljeni na svim izvedbama. Osim već dobro poznatog Pre-Safe sustava predviđanja nezgode, tu su još Agility control sustav prilagodljivog ovjesa, zatim sustav inteligentnog osvjetljenja ceste (Intelligent Light System) s pet predefiniranih funkcija, kao i Adaptive Brake sustav kočenja s naprednim funkcijama. 


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Novi dizajnerski uzor odrazio se i u pogledu rasta dimenzija. C-klasa je u odnosu na prethodnika 55 mm dulja (4.581 mm) i 42 mm šira (1.770 mm). Povećan je i razmak između osovina, i to za čak 45 mm (2.760 mm). Posljedica je drastično povećanje prostora za putnike. Primjera radi, putnici na prednjim sjedalima imaju 40 mm više prostora u predjelu ramena. Istovremeno, prtljažnik je povećan za 20 litara i sada ima kapacitet 475 litara.

U Mercedesu su posebno ponosni na dostignuća u voznim osobinama. Prilagodljivi amortizeri prate dinamiku vožnje, servo-upravljač je 6 % "direktniji", a motori su osjetno snažniji. Konkretno, ponudu čine četiri- i šest-cilindarski motori koji uz (do) 13 % više snage istovremeno nude (do) 6 % manju potrošnju goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Poseban naglasak je stavljen na ulazne modele, pa tako C 180 Kompressor razvija 156 KS i 230 Nm (prije 143 KS i 220 Nm), dok je kod modela C 200 Kompressor skok još izraženiji. Sada razvija 20 KS više što uz 50 Nm zakretnog momenta omogućava bolja ubrzanja, ali i pola litre (na 100 km) manju potrošnju goriva.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

U istom ritmu nastavljaju dizelaši. C 200 CDI je snažniji 14 KS (136 KS), a C 220 CDI za 20 KS (170 KS). Prema NEDC (New European Driving Cycle) potrošnja za obje izvedbe je 6,1 l/100 km, odnosno za 0,3 l/100 km manja u odnosu na prethodnike.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

U gornjem domu stoluju V6 motori, tri benzinca (C 230/204 KS, C 280 /231 KS, C 350/ 272 KS) i jedan dizelaš (C320 CDI/224 KS). Svi modeli osim najjačeg (7G-Tronic) opremaju se šest-stupanjskim mjenjačima. 

>> Baza automobila: Mercedes C-klasa

Mercedesov bestseler je od proljeća 2000. g. prodan u 1,4 milijuna primjeraka, odnosno oko dva milijuna pribrojimo li ostale karoserijske izvedbe. U Stuttgartu su uvjereni da će novi model u svemu, pa tako i prodaji nadmašiti prethodnika.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara