Novi BMW serije 3 - povratak na vrh

Novi BMW serije 3 - povratak na vrh

BMW će u proljeće iduće godine lansirati petu generaciju serije 3. Svjetska premijera je predviđena za ženevski auto-salon, a prodaja diljem Europe počinje 5. ožujka.

Trenutno aktualna generacija modela proizvodi se u gotovo neizmijenjenom obliku od 1998. godine. Model je do sada zabilježio izvanredne prodajne rezultate, te s više od 2.600.000 prodanih primjeraka čini oko polovicu ukupne prodaje cijelog koncerna. Od nasljednika se očekuje jednak uspjeh, ali i konačna pobjeda nad vječnim rivalom, Mercedesovom serijom 3. Potvrđuju to i riječi gdina Christopha Steuermera, analitičara u tvrtki Global Insight sa sjedištem u Frankfurtu, koji je izjavio da će BMW-ova serije 3 biti prodavanija od C-klase. Kako kaže, Mercedes ne namjerava lansirati nasljednika još barem dvije godine, a 3-ica će u međuvremenu zbog idealne raspodjele masa, šire karoserije i moćnih motora u pogledu upravljivosti i dinamike naprosto potopiti Mercedosovog aduta.

BMW serije 3 je već 30 godina sinonim za kvalitetu, komfor i vrhunske performanse, a njegovi motori su širom svijeta stekli kultni status. Kako bi opravdali povjerenje, BMW-ovi inženjeri su u razvoj novog modela uložili sva dostupna znanja i iskustvo, a za cijenu se nije pitalo. BMW pompozno najavljuje da je opet stvoren najbolji automobil u klasi, a nama preostaje da do dolaska automobila na cestu analiziramo službene podatke.

Četiri motora sportskih aspiracija

Serija 3 će se na proljeće predstaviti u limuzinskoj izvedbi, a kupci će na raspolaganju imati četiri motorne izvedbe, tri benzinske i jednu dizelsku.

Krenimo od top modela. Za njega je predviđen motor iz serije 6, redni šest-cilindraš razvija 190/258 kW/KS, što je za punih 20/27 kW/KS više od prethodnika. Pravi užitak u vožnji BMW-a 330i predstavlja isporuka okretnog momenta, 300 Nm je dostupno u rasponu od 2.500 do 4.000 o/min. Da budemo precizni, riječ je o trenutno najlakšem šescilindarskom motoru s najvećim okretnim momentom u segmentu. Pretendent na titulu najboljeg svjetskog motora raspolaže s poznatom tehnologijom (Valvetronic, doppel-Vanos, itd) kontrole rada ventila, a primjenom laganijih legura na bazi aluminija i magnezija masa je značajno reducirana. 330i do 100 km/h stiže za 6.3 sekunde, maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h, a potrošnja u mixu povoljnih 8.7 l/100 km. Nakon svega, postavlja se samo jedno pitanje, a to je kakva će biti tek M3 izvedba!

Niže pozicioniran je model 325i kojeg pokreće 2.5-litraš maksimalne snage 160/218 kW/KS i okretnog momenta od 250 Nm. I ova izvedba je sportski ubojita, automobil postiže 100 km/h za 7.1 sekundi, a maksimalna brzina je daleko iznad granice od 200 km/h.

Novost u ponudi je motor predviđen za izvedbu 320i. Novi motor je razvijen na osnovi motora iz modela 318i. Četiri-cilindarski benzinac nakon brojnih modifikacija razvija 110/150 kW/KS pri 6.200 o/min uz okretni moment od 200 Nm pri 3.600 o/min. Iako slabiji u odnosu na prethodnika, u pogledu performansi bitno ne zaostaje. Kazaljka će pokazati 100 km/h nakon 9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 220 km/h, a potrošnja 7.4 l/100 km. 
 
Za početak prodaje je predviđen samo jedan dizelski motor. Novitet u 3-ici raspolaže common-rail tehnologijom druge generacije i turbinom promjenjive geometrije. 120/163 kW/KS maksimalne snage i 340 Nm okretnog momenta je više nego dovoljno za uvjerljiv nastup – 320d ubrzava do 100 km/h za 8.7 sekundi i postiže 225 km/h.

Novi mjenjači za puni užitak

Sve motorne izvedbe nudit će se serijski u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kao opcija će biti dostupna i automatska mjenjačka kutija s jednakim brojem stupnjeva prijenosa. 

Još jedna novost je startanje motora pritiskom na tipku. Keyless sustav u kombinaciji s ID senzorom omogućava individualnu postavu osnovnih parametara, kao što je položaj sjedala, izbor radio stanica, režim klimatizacije i slično.

Izvrsna vozna svojstva 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovjes je razvijen u duhu BMW-ove tradicije što znači da pruža optimalan kompromis između sportske tvrdoće i komfora dostojnog obiteljske limuzine. Dijelovi ovjesa su izrađeni iz aluminija, a raspored masa je idealan: omjer opterećenja na osovine iznosi 50:50.

Obilje elektronike brine se za uvjerljivo ponašanje na cesti. Potpuno novi DSC+ (Dynamic Stabilitäts Control) sustav kontrole dinamičke stabilnosti ispravit će svaku vozačevu grešku, a Active Steering preuzet iz serije 5 (premijera u srednjoj klasi) omogućava odličnu upravljivost.

Pažnja je posvećena i naoko bezazlenim detaljima. Tzv. "brake standby" sprečava posrtanje automobila pri naglom kočenju u režimu nižih brzina, a "start off assistant" pomaže kretanje automobila na usponu.

Veće dimenzije za bolji komfor

Curenje službenih fotografija prije službene objave omogućilo je da se javnost prije vremena upozna s novim stilskim izrazom serije 3, koji koristi rješenja s većih modela, serija 5 i 7, pa čak i roadstera Z4.
 
Puno zanimljiviji su podaci o dimenzijama automobila. Uspoređujući E90 s prethodnom generacijom, povećanje duljine iznosi 49 (4.520 mm), širine čak 78 (1.817 mm), a visine 6 mm (1.421 mm). Pridodamo li značajnom povećanju širine još i 35 mm veći međuosovinski razmak (2.760 mm), postaje jasno da će nova 3-ica biti najvjerojatnije prvi model s prostranom unutrašnjosti i dovoljno mjesta na stražnjoj klupi.

Visok stupanj sigurnosti

Nova 3-ica je čak 25 % čvršća u odnosu na prethodnika, a posebna pažnja sa stanovišta sigurnosti je učinjena na bočnoj zaštiti putnika. Naime, serija 3 ima konstrukciju koja bi pri EuroNCAP-u trebala polučiti najbolje ocijene, ali istovremeno svojim kvalitetama puca i na visoke rezultate u američkim institucijama za sigurnost, koje rigorozno gledaju na zaštitu putnika pri bočnom udarcu.
 
Serijska isporuka šest zračnih jastuka, bi-xenon zakretna svijetla, te dvofazna kočiona svijetla čine BMW serije 3 sigurnim kako za putnike, tako i za ostale sudionike u prometu.

Također, run-flat pneumatici su sastavni dio na novom BMW-u. U slučaju probušene gume, vozač može prijeći još 250 km uz napomenu da ne smije voziti brže od 80 km/h.

Putnički prostor – smanjena serija 5

Za putnički prostore BMW-ove 3-ice rezervirani su vrhunski materijali i visoki standardi kvalitete. Serijska oprema je izdašna, a na popisu dodatne opreme nalaze se luksuzni dodaci kao što je iDrive sustav i Infotainment koji sadrži navigaciju, DVD uređaj, HiFi Logic 7 audio sustav i opciju priključivanja mobilnog telefona.

BMW serije 3 je jedan od najznačajnijih noviteta u narednoj sezoni. Ukoliko se pompozne najave obistine, najviše će profitirati njegovi kupci, jer će sjediti za upravljačem najmodernijeg i najvjerojatnije najboljeg automobila u klasi.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara